• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka från Porsche

Buckshot

Silver
Jag gillar klockor och Porsche så detta borde vara perfekt för mig. Men prislappen är liite för hög. Angående designen så är jag skeptisk. Vad tycker ni?
Porsche-Design-Chronograph-911-Turbo-S-Exclusive-Series_3D_Soldat.jpg
http://www.watchpro.com/porsche-design-develops-first-house-movement-911-turbo-watch/

Tycker att Porsche har en del trevliga modeller, men denna föll mig inte i smaken. Har lite svårt för när man kopplar klocka med bilmodell

Skulle fasligast säga att den ser helt ok ut. En klocka att varva med om man ska ut på äventyr?

Skilj på Porscheklockor och Porsche Design klockor !
Helt olika design, kvalité, pris etc etc etc, inget mer gemensamt än att de i bästa fall visar tiden.
Olika AG dessutom.

• Like
Reactions: par
Kul att de har fått till ett eget urverk. Inte en snygg klocka dock, tycker jag.
UNO: vad menar du? Står det inte Porsche Design på alla deras klockor?

Skilj på Porscheklockor och Porsche Design klockor !
Helt olika design, kvalité, pris etc etc etc, inget mer gemensamt än att de i bästa fall visar tiden.
Olika AG dessutom.
Den aktuella klockan är väl från PD? PD klarar sig mycket bra utan att behöva försöka snylta på bilarna. Blir bara kladdigt

Ronnie; Porschecenterna säljer Quartzklockor för 5-6 tkr som det står Porsche på, dom har inget att göra med Porsche Design som som sagt är ett annat bolag.
Nygren; Porsche Design är väl de mest trovärdiga bilklockorna men visst, det blir smetigt.
Inne på Porsche i Stuttgart är IWC stort.

Själv körde jag Porschen 50 mil i dag med Rolex på vänster arm utan problem.

Får påpeka att Porsche Design inte är någon "bilklocka". Förr har PD haft ett samarbete med IWC.

Tillbaka
Topp