• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka i Phuket vart & hur?

TimeDealer

Cartier
Hej.
Är i Thailand, Phuket på jakt efter en automatisk klocka. Har någon erfarenhet av en bra handlare i stan? Är främst ute efter något Asiatiskt märke och budgeten är runt 6-10k.
Tips, tricks & märken modeller är uppskattad information.
(Nej, är inte ute efter kopior)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Helt off topic: har du haft kasst väder? (Inte idag kanske men tidigare dagar?) fan hällregnat här nere (är en bit längre ned än du).

Ska du till Bangkok? Finns direkt absurda mängder klockbutiker där.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Jungceylon heter ett köpcenter och ligger i Patong. Fanns bland annat Seiko där. Kollade inte så noga, då jag hade en redan. Men kolla där, garanterat äkta. :)
 

TimeDealer

Cartier
Helt off topic: har du haft kasst väder? (Inte idag kanske men tidigare dagar?) fan hällregnat här nere (är en bit längre ned än du).

Ska du till Bangkok? Finns direkt absurda mängder klockbutiker där.

Hej. Vi har tidigare varit på Koh Lanta. Haft regn 3 dagar i rad. Åkte till Phuket igår och här är det lite mulet just nu men bra mycket trevligare klimat. Så jäkla fuktigt i Koh Lanta, något torrare här.

Ska endast till Bangkok när vi ska byta flyg.
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ska själv till Bangkok om ett par dagar, har du några tips?;)

Va inne i ett gäng gallerior bla siam paragon och testade klockor. I samtliga(!) fall så fick jag rabatterbjudanden på plats och rätt trevliga sådana också!

Annars kan du ju söka efter handlare på typ chrono24 och se efter beg-handlare!
 

TimeDealer

Cartier
Var inne i Jungceylon idag och gjorde lite recon. Seiko prospex padi med blå och svart ring skulle dem ha 14500 baht för. Fick direkt 15% rabatt. Så ca 3200SEKmed rabatt. Hamilton & longines var något dyrare än hemma. Jag ska kolla vidare lite mer imorgon. Men det är utan tvivel bättre priser på asiatiskt än swechiskt här i Thailand än hemma.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
De var snabba med rabatter när jag kikade också. Va iofs rätt hyfsade såna i HK också, men kvickare ändå i Thai.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Du har nog redan fått de bästa förslagen, Central, Premium outlet eller Jungceylon...
Finns även 2st små butiker i Phuket Town, men tror inte de kan mäta sig med de stora "drakarna".

I Bangkok är utbudet större, men samma butiks kedjor, och förmodligen liknande priser! :)

Lycka till i din jakt!!

Mvh
Micke
 

månljus

Panerai
Var inne i Jungceylon idag och gjorde lite recon. Seiko prospex padi med blå och svart ring skulle dem ha 14500 baht för. Fick direkt 15% rabatt. Så ca 3200SEKmed rabatt. Hamilton & longines var något dyrare än hemma. Jag ska kolla vidare lite mer imorgon. Men det är utan tvivel bättre priser på asiatiskt än swechiskt här i Thailand än hemma.
Inte för att vara den som är den men antar att du menar Seiko SRP787? I så fall är det ingen Padi. :)
 

TimeDealer

Cartier
Inte för att vara den som är den men antar att du menar Seiko SRP787? I så fall är det ingen Padi. :)

Hej. Helt rätt. Förstod det idag när jag gick förbi igen :) blev dock inget köp eftersom jag inte fastnade för modellen.
IMG_3199.JPG

Blev lite förtjust i denna longines L2.832.4.73.5 istället.
IMG_3198.JPG

men var utanför budget så jag tror jag lämnar in min Explorer på en service efter alla salta bad istället för ny klocka denna gången :)
IMG_3047.PNG
 
Senast ändrad:

Braten

Breitling
Hej,

Du har nog redan fått de bästa förslagen, Central, Premium outlet eller Jungceylon...
Finns även 2st små butiker i Phuket Town, men tror inte de kan mäta sig med de stora "drakarna".

I Bangkok är utbudet större, men samma butiks kedjor, och förmodligen liknande priser! :)

Lycka till i din jakt!!

Mvh
Micke

Vart hittar jag Premium outlet? :)
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vart hittar jag Premium outlet? :)

Hej,
Premium outlet ligger på "Bypass road", när du kommer från flygplatsen och kommer in mot Phuket town, och ska vidare mot Chalong eller Patong, så svänger du höger vid en stor Toyota affär... premium ligger på vänster sida på den vägen efter ca500 meter. :)

Lycka till :)

Mvh
Micke
 

Braten

Breitling
Hej,
Premium outlet ligger på "Bypass road", när du kommer från flygplatsen och kommer in mot Phuket town, och ska vidare mot Chalong eller Patong, så svänger du höger vid en stor Toyota affär... premium ligger på vänster sida på den vägen efter ca500 meter. :)

Lycka till :)

Mvh
Micke
Tack så mycket:)
// Elias
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Uppdatering, utbud i Patong:

Jagade runt efter en Seiko Samurai Zimbe idag (hittade dessvärre ingen), men blev lite fönstershopping i alla fall. Då jag själv använde mig av denna tråden, så tänkte jag bara fylla på med dagsutbudet då det säkert är fler än jag som letar info. Prismässigt som i Sverige, men fanns många stående rabatter (20-30%) till följd av kinesiska nyåret på flertalet märken. Tyvärr inga bilder...

Tittade inne på Jungceylon samt nyöppnade (i förrgår..) Central Galleria som ligger mittemot. Följande märken fanns gott om:
Seiko
Casio
Citizen
Swatch Group entry till, javafan det kallas; entry mid-level: Dvs. Tissot, Mido, Longines, Rado, Swatch, Hamilton

Fanns ändå ganska gott om ovan, relativt många modeller i lager.
 
Topp