• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka jag fått i arv

Hej!

Igår fick jag en klocka av min mor som min morfar ville att jag skulle ha efter han gått bort.
Min morfar finns inte längre och min mor vet inget om klockan mer än att han fick den som 50-års present.
Jag har inte heller någon vidare kunskap om klockor så jag tänkte att jag testar och frågar här.
Det jag söker är bara allmän info om den, märket har jag sökt på men det finns inte mycket på nätet vad jag kunde få fram. Jag har inga som helst tankar på att sälja den men hade varit intressant att veta ett uppskattat värde också. Den fungerar men är lite repig och sliten men tänkte att jag ska lämna in den och få den fräschare.
Det finns massvis med graverad text på klockan och även ett serienummer.
Det står 1/50 10k R.G.P Tops ovanför serienumret och Spiedel U.S.A på varje länk.
På bottensidan står det Stainless steel back, antimagnetic, waterproof, Swiss made, 5973.
Bifogar bilder ni kan titta på.

Tack 😊

Bilagor

• 20220820_223809.jpg
    20220820_223809.jpg
    427.4 KB · Visningar: 10
  • 20220820_223915.jpg
    20220820_223915.jpg
    438.5 KB · Visningar: 11
  • 20220820_224055.jpg
    20220820_224055.jpg
    458.3 KB · Visningar: 9
  • Like
Reactions: bag
Hej!

Igår fick jag en klocka av min mor som min morfar ville att jag skulle ha efter han gått bort.
Min morfar finns inte längre och min mor vet inget om klockan mer än att han fick den som 50-års present.
Jag har inte heller någon vidare kunskap om klockor så jag tänkte att jag testar och frågar här.
Det jag söker är bara allmän info om den, märket har jag sökt på men det finns inte mycket på nätet vad jag kunde få fram. Jag har inga som helst tankar på att sälja den men hade varit intressant att veta ett uppskattat värde också. Den fungerar men är lite repig och sliten men tänkte att jag ska lämna in den och få den fräschare.
Det finns massvis med graverad text på klockan och även ett serienummer.
Det står 1/50 10k R.G.P Tops ovanför serienumret och Spiedel U.S.A på varje länk.
På bottensidan står det Stainless steel back, antimagnetic, waterproof, Swiss made, 5973.
Bifogar bilder ni kan titta på.

Tack 😊
Tyvärr inte mycket info om detta märke, kommer mest upp ett 4000 m högt berg i Schweiz eller en film med Clintan (The Eiger Sanction)
Men dom brukar vara välgjorda med bra boetter och ofta med ett bra verk typ Eta 27XX, värdet är nog inte så mycket, en 500 hundring kanske, men deras dykare kan hoppa iväg till några tusingar och självklart detsamma om det är Guld.

Har för mig att jag läste nånstans att GBG är inblandat på något sätt, import eller liknande.

Tillbaka
Topp