• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka lämplig för Sahara

Chuck

Patek
2-Faktor
Kör en plast klocka tro mig har upplevt öknen under extrema förhållanden [emoji6] och då hade jag min SubC på mig.

Lycka till och kör på någon av dessa!

34a268eea7fe2445fbad685b9f7d1e06.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Oj oj, många bra förslag fortsätter trilla in. Bra jobbat alla!

Explorer1, mycket bekvämare än AT´n.

Menar du att stållänken är bekvämare på rolexen? Om man kör båda på antingen nato eller läder/gumm-armband kan det väl inte vara någon skillnad?

Ska du ha en digital klocka borde vilken G-Shock som helst göra jobbet.
Vill du ha en analog klocka tycker jag att den nya INOXen verkar vara gjord för uppgiften

Snygg design, men quartz.

Kör en plast klocka tro mig har upplevt öknen under extrema förhållanden [emoji6] och då hade jag min SubC på mig.


Tvivlar inte en sekund på att de skulle klara uppgiften utmärkt, men ska jag ha digital plastklocka på armen så blir det nog hellre en Suunto.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Vilket äventyr, väntar med spänning på att se vad det blir. Hoppas lite på KS-klockan, skulle ju kännas fint om den fick vara med på äventyret och att KS fick vara ordentligt representerat! :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Wow, uppskattar att du frågar med tyvärr blev det fiasko... Det börjande med att 4deserts-loppet inställt pga IS närvaro i området, så där försvann en instegs-rolex i anmälningsavgift, flygbiljetter, utrustning, osv...
Men ville inte deppa ihop så anmälde mig till ett liknande lopp på Sri lanka som går nu om en månad, bara att träna vidare tänkte jag. Men runt vår/sommaren förra året så tyckte min kropp att 5000km per år i x-antal år fick räcka. Jag lyckades klämma in 2 marathon sen tokstopp och otäcka smärtor i höften. Efter en hel sommars haltande fick jag en diagnos som krävde en höftoperation.
Nu är det daglig rehabilitering på gym som gäller och oklart om jag någonsin kommer kunna springa alls igen. Så nu är status att jag är 32 år och mobil som en pensionär.
Livet är hårt mot det hårda, eller vad brukar man säga?
12362129_1518536668444715_479649586_n.jpg
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
usch det där lät ju inte alls skoj!
Tänkte att detta blir en mysig morgon tråd med roliga bilder och sådär men nu vart det lite plötsligt avslut.
Vet dock hur det känner i viss mån, med mina 27 år och ett halv trasigt högerknä vilket får en att känna sig som 57.....
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
usch det där lät ju inte alls skoj!
Tänkte att detta blir en mysig morgon tråd med roliga bilder och sådär men nu vart det lite plötsligt avslut.
Vet dock hur det känner i viss mån, med mina 27 år och ett halv trasigt högerknä vilket får en att känna sig som 57.....
Det löser sig, nu är jag all-in på att försöka komma tilllbaka, det här är inte första gången jag inte kunnat gå på några månader. Skiter det sig börjar jag med något annat, Mountaineering har jag varit sugen på innan men inte haft tid för. Rätt sugen att klippa Aconcagua om löpning inte alls blir möjligt
 

Freddie L

Panerai
Har en känsla av att någon med din motivation och träningsvilja har goda förutsättningar att reda ut ett rehab-program. Men kör inte för hårt, ha tålamod och var smart!

Lycka till! Och förresten så tycker jag nog att du kan köpa din Sahara-klocka ändå. KS skulle vara rätt tomt på klockor om de skulle vara tvungna att användas till det de är avsedda för.:)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Wow, uppskattar att du frågar med tyvärr blev det fiasko... Det börjande med att 4deserts-loppet inställt pga IS närvaro i området, så där försvann en instegs-rolex i anmälningsavgift, flygbiljetter, utrustning, osv...
Men ville inte deppa ihop så anmälde mig till ett liknande lopp på Sri lanka som går nu om en månad, bara att träna vidare tänkte jag. Men runt vår/sommaren förra året så tyckte min kropp att 5000km per år i x-antal år fick räcka. Jag lyckades klämma in 2 marathon sen tokstopp och otäcka smärtor i höften. Efter en hel sommars haltande fick jag en diagnos som krävde en höftoperation.
Nu är det daglig rehabilitering på gym som gäller och oklart om jag någonsin kommer kunna springa alls igen. Så nu är status att jag är 32 år och mobil som en pensionär.
Livet är hårt mot det hårda, eller vad brukar man säga?
12362129_1518536668444715_479649586_n.jpg

Fan va trist! Ta det försiktigt och tänk långsiktigt. Det är bättre att det får ta lite tid än att det skiter sig för evigt.
 
Topp