• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka med E-SIM

(Jag blev rekommenderad att lägga tråden i detta forum. Trådstarten med samma namn i "Diskussion" får någon administratör gärna ta bort!)

Jag har börjat fundera på att skaffa en klocka med E-SIM, men jag är lite misstänksam. Är det verkligen så praktiskt som det låter? Är det stabilt/pålitligt? Fungerar det i praktiken? Etc.

Så jag tänkte höra med er: Ni som har provat någon smartklocka med E-SIM, vad har ni för erfarenheter? Är det värt att hoppa på det tåget?

Har kört e-sim i min apple watch de senaste åren. Tycker det fungerar bra och samtalen via den är det absolut inga problem med.
Den stora utmaningen som jag ser det är snarare att prestandan både hård och mjukvara inte matchar den hastigheten man skulle vilja ha för mail, kartor etc.

Men beror helt och hållet vad du ska använda den till.

Har kört e-sim i min apple watch de senaste åren. Tycker det fungerar bra och samtalen via den är det absolut inga problem med.
Den stora utmaningen som jag ser det är snarare att prestandan både hård och mjukvara inte matchar den hastigheten man skulle vilja ha för mail, kartor etc.

Men beror helt och hållet vad du ska använda den till.
Tack för svar. Nu använder inte jag Apple-produkter utan jag ser framför mig att jag kommer att fortsätta köra Android-telefoner under överskådlig framtid. Mitt behov är att få notiser samt att ha möjligheter att meddela mig på något sätt (SMS, andra meddelanden eller samtal). För mig är det av olika skäl en säkerhetsfråga att alltid kunna nå någon, och då tänkte jag att en klocka med E-SIM skulle kunna göra att jag så att säga alltid har möjligheten inom räckhåll, oavsett var jag råkar ha lagt telefonen.

Träningsrelaterade saker, sömnregistrering, musik i klockan och sådant där är inget jag ser att jag kommer att använda, däremot att få notiser och kanske snabbt kunna svara på meddelanden, mail etc.

Så följdfrågan blir väl: Fungerar det lika bra om man tänker sig Android-miljö och Samsung (som är det märke jag nog helst vill stanna hos)?

Du tycker alltså att prestandan brister? Utveckla gärna! :)

Tillbaka
Topp