• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka med Moonphase ej quartz sökes <10k kr

solpete

Basic
Hej jag söker efter en klocka med följande kriterier:
-Månfas
-Lysande visare
-Mekanisk/auto (ej quartz!!)
Gärna chronograf!

Har sett att omega har en speedmaster som uppfyller detta, men jag letar efter lite billigare alternativ då detta blir min första klocka. Tips mottages! Tack :)

maurice Lacroix har moonphase under 10K, frederique constant får du om du lägger till ett par tusen .

Hej jag söker efter en klocka med följande kriterier:
-Månfas
-Lysande visare
-Mekanisk/auto (ej quartz!!)
Gärna chronograf!

Har sett att omega har en speedmaster som uppfyller detta, men jag letar efter lite billigare alternativ då detta blir min första klocka. Tips mottages! Tack :)

Billigaste jag känner till mekanisk med månfas som kan tänkas vara nåt att ha är Frederique Constant. Men de kostar över 10k och har inte kronograf. Tror inte det är så lätt att hitta dem begagnade heller.

Du får nog ändra dina kriterier för de är lite orealisitska är jag rädd. Ny eller ganska ny om jag förstår rätt eftersom lysande visare är viktiga. Nja...

maurice Lacroix har moonphase under 10K, frederique constant får du om du lägger till ett par tusen .

Maurice Lacroix tror jag inte är mekaniska?

Senast ändrad:
DCAB8F89-F2F2-4934-9DB2-E5F8E0117290.jpeg

Kolla Orient på seriouswatches. Har en del fina med månfas, dock värre med visarna och kronograf. Priser runt 2500 till stax över 3000! Bild från deras hemsida

Första klockorna jag var intresserad av var Frederique Constant och kan rekommendera dessa då jag gillar designen.

Tillbaka
Topp