• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka med timer sökes

Jag är ute efter köptips på någon klocka med timer-funktion och vänder mig hit då jag själv är okunnig. Både digital och analog går bra. Typ av urverk spelar ingen större roll. Vill inte ha något större som G-shock utan snarare t ex F91W som tyvärr saknar funktionen. Finns det några bra alternativ med visare också?
Maxpris ca 2000 kr. Ny eller beg.

Jaeger LeCoultre Master Control Memovox Timer?
2026164.png.crop.1000.high.grey.jpeg

Det är nog enklast om du kliver ut på nätet och letar lite på egen hand! (Eftersom det du efterfrågar är så vanligt att så gott som varje digi eller ana-digi har funktionen)

Här är en sökning på uret.se med filter: under 2tkr, samt inkl nedräkningstimer.

https://www.uret.se/watchfinder.html?filter={"price":["0","2000"],"attributes":["1022"]}
Tack, jag visste inte att man kunde filtrera på det viset så nu kan jag söka mycket lättare! Att jag söker hjälp här är också för att jag vet att folk är väldigt kunniga här. När man söker priser endast upp till 2000 kr är det mycket skräp också som man kanske kan få hjälp att hålla sig borta ifrån. :)

Om du kan tänka dig en F91W utseendemässigt så kanske en G-shock "square" som GW-M5610 eller DW-5600 kan vara intressant. De är riktiga klassiker som inte är så stora på handleden.

Stureplan en sen fredagskväll om ingen annan har hunnit före.
En kompis till mig jobbade som bartender runt Stureplan för många år sen. Inte alls ovanligt att han blev erbjuden kundens klocka för att få beställa efter sista beställningen. Äktheten i klockorna kan såklart ifrågasättas :)

On topic: Casio LA-20WH-1CEF är typ F-91W men med timerfunktion. Billig oxå.
casio-la-20wh-1cef-collection-basic.jpg

Jag är ute efter köptips på någon klocka med timer-funktion och vänder mig hit då jag själv är okunnig. Både digital och analog går bra. Typ av urverk spelar ingen större roll. Vill inte ha något större som G-shock utan snarare t ex F91W som tyvärr saknar funktionen. Finns det några bra alternativ med visare också?
Maxpris ca 2000 kr. Ny eller beg.
https://webshop.klocksnack.se/products/sjoo-sandstrom-utc-skydiver-klocksnack-edition
upload_2020-9-23_16-33-9.png

En kompis till mig jobbade som bartender runt Stureplan för många år sen. Inte alls ovanligt att han blev erbjuden kundens klocka för att få beställa efter sista beställningen. Äktheten i klockorna kan såklart ifrågasättas :)

On topic: Casio LA-20WH-1CEF är typ F-91W men med timerfunktion. Billig oxå.
casio-la-20wh-1cef-collection-basic.jpg
Hmm på klockmagasinet står det att den har timer men på andra sidor och i bruksanvisningen står det ingenting om timer så det kanske blandats ihop med tidtagarur. Annars gillar jag modellen!

Tack för all inspiration! Jag köpte till slut en Casio W-800 gillade utseendet på men som saknade timer men tydligen kan man få timer genom att pilla bort en lödplupp på kretskortet. Det gick kanon!

Bilagor

• 20201002_214043.jpg
    20201002_214043.jpg
    419.3 KB · Visningar: 5
  • 20201002_222259.jpg
    20201002_222259.jpg
    433.4 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp