• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på dejt?

JOADAT

Breitling
Jag har idag varit ute och lunchat med en dam. Nu efteråt började jag fundera på vad vi signalerar med våra klockor, första intryck osv. Rolex som härskar på forumet är ju välkänt för gemene man. Så hur gör ni vid t.ex. en dejt, tar ni värsta Rollen eller tonar ni ner det med en klocka som är svårare att värdera?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag har idag varit ute och lunchat med en dam. Nu efteråt började jag fundera på vad vi signalerar med våra klockor, första intryck osv. Rolex som härskar på forumet är ju välkänt för gemene man. Så hur gör ni vid t.ex. en dejt, tar ni värsta Rollen eller tonar ni ner det med en klocka som är svårare att värdera?

När jag först träffade min flickvän så körde jag en pepsi gmt hela tiden.
Hon brydde sig inte om den då, och hon bryr sig fortfarande inte om vad jag har på handleden. Om din dejt verkar bli intresserad av dig på grund av din klocka är det nog något som är lite fel.
 

JOADAT

Breitling
Nej, hon verkar varken ha noterat eller brytt sig. Det var mer jag som började fundera på vad man ger för intryck. För dem som inte har intresset som vi har så kan det ju finnas förutfattade meningar som man kanske inte vill utsätta sig för.
 

Wemb

Cartier
Om jag medvetet skulle tona ner eller välja bort saker och accessoarer som jag har så är det inte rätt kvinna för mig.

Kan inte förstå hur det ens kan spela roll.
 

gurta_g

Cartier
Har alltid valt klocka efter humör vid dejt, släktträffar, krogkvällar och liknande. Men i förrgår var jag på arbetsintervju, då valde jag aktivt att bära min speedmaster. Även om speedyn är ganska vanlig så kändes den mera "jante" än min rolex....Rätt eller fel, men jag fick jobbet ialf;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Helt rätt, tänk på att ditt deltagande på KS kan vara hotat
Ärligt talat så är anställningsintervjuv ett tillfälle när man bör välja rätt klocka samt vid ev möten med soc, kronofogde och skattemyndighet.
Glöm inte polisförhör och möten med frivården! Väldigt viktigt!

@JOADAT försök lyssna, vara närvarande, njuta av samvaron och fråga mycket om damen ist för att nojja över din klocka :) kanske dela med dig lite om din underliga böjelse att diskutera klockor med okända på worldwideweb!
 

JOADAT

Breitling
Glöm inte polisförhör och möten med frivården! Väldigt viktigt!

@JOADAT försök lyssna, vara närvarande, njuta av samvaron och fråga mycket om damen ist för att nojja över din klocka :) kanske dela med dig lite om din underliga böjelse att diskutera klockor med okända på worldwideweb!

Tumme upp på det! "Nojjan" kom först efteråt när jag summerade hur "opposites attracts". :)
 

Thomas77

Omega
Har varit på ett 50-tal dejter sedan 2013. Burit både Submariner och Daytona, ingen hona har noterat något. Jo förresten, en dam hade faktiskt en Omega och tyckte min Submariner var fin :)

Några av qvinnorna jag dejtat har jag idkat älskog med. Om detta berodde på Submarinern eller Daytonan låter jag vara osagt, kan inte heller svara på vilken modell som fått sliddjuren brunstiga. Här tar jag gärna emot andra forummedlemmarnas erfarenheter så jag väljer rätt Rolex på nästa dejt.
 

Northbush

Breitling
Självklart ska man ha den klocka man trivs bäst med men det går inte att komma ifrån att klockor såväl som andra ting sänder signaler. Antar att om damen ifråga råkar ha låt oss säga en Speedmaster, grand seiko eller varför inte en orient royal star på första dejten så är det inte ett minus...
Ingen lägger dom pengarna på dom klockorna utan att ha ett intresse. Skulle hon däremot ha en michael kors eller för den delen en tag heuer quartz (med risk för att bli hatad) så är det varken av eller till... Att välja flickvän/fru efter klocka är ju korkat men det är ju alltid kul om ett intresse finns. Nu kanske det finns klockintresserade damer som gillar michael kors men dom lär ju inte vara många...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kalla mig ytlig, men mitt motto är Always Dress to Impress! Sedan så kan det innebära olika saker vid olika tillfällen, ibland kan en t-shirt med tryck vara bästa sättet att ge ett bra första intryck. Angående dejter så skiter jag egentligen i om hon lägger märke till klockan eller inte, men damerna jag dras till brukar lägga märke till och ge komplimang oftare än inte. Men jag är likadan åt andra hållet, stort plus om damen kvällen till ära har ett par fina skor och dyr handväska. Har för övrigt även stött på damer som burit rolle på dejt också.
 

Leksaksmannen

Breitling
Här är några fraser för er som tycker damerna uppmärksammar era klockor för lite:
"Shit vad trött i armen jag är, jag bytte från läder till stållänk på min ROLEX igår."
"Oj, där var det nära att jag slog i min ROLEX mot kanten...eller förresten, nej det hade ju inte spelat någon roll för den är supertålig."
*Pekar på olika saker med utsträckt arm så att klockan syns...framför damens ansikte*
"Vill du låna mina Ray Bans, tänkte om du blädas av solkatter från min GULDROLEX."
 

Molgan

Cartier
Detta är ett ickeproblem.
Känner man att det är viktigt att deklarera värdet runt sin handled när man är ute på dejt känns det mest som att man försöker överskugga andra svagheter :)
 
Topp