• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på sig under träningspass?

Lowe92

Cartier
Gillar inte att ha klocka då jag tränar eftersom det känns som den "sitter i vägen" trots att den egentligen inte gör det.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Undviker också helst klocka på gymmet men vafan lunchgym GTG med KS are på valfritt SATS i centrala Sthlm. Så kan vi ge "passning" en ny innerbörd. Varning för skumma blickar från övriga när vi står och håller varandras klockor mellan seten.


Asså, det skulle onekligen va en ganska kul idé!
"Dom andra" förstår inte och har inte sett ljuset ;)
I alla fall i Stockholm verkar ju SATS va den stora kedjan och här finns ju även en hel del klockor. Jag tycker vi ska börja titta mer seriöst på detta förslag.. :woot: :happyhappy:
 
Nej, trampar den här:
image.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Om jag har möjlighet gör jag helt enkelt så att jag lämnar klockan hemma om jag ska utföra någon tuffare aktivitet, till exempel gymma, för att minska risken för att slå i den i hantlar osv. Drar jag till gymmet direkt efter plugget sitter den kvar på armen, jag kommer aldrig lämna den i skåpet efter att min kompis fick sin Breitling stulen från ett låst skåp.

Om den inte är på armen är den hemma. That's it!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Rycker du det där eller OHS:ar du? Ser fint ut för övrigt, men lite djupare borde du kunna gå med lyftar skor :)
Ohs tyvärr. Önskar att det vore ryck. Ju djupare jag går i ohs ju svårare med utlåsning i armbågarna. Märks av på maxvikter och stannar därför vid 90 grader när jag kör runt 90%+. Men rörligheten finns för att fånga vändningarna och ryck i bottenposition :)
Edit: tack förresten!
image.jpg
image.jpg
 

ottwon

Omega
Tränar oftast m klocka. Pelagos just nu som brukar sitta på på gymmet. Känns bättre att ha den på armen än i skåpet. Förstår inte varför man skulle ta av den [emoji55]
 

Räven

Cartier
När jag tränar får subben vila hemma och ersätts istället av klockornas Glock - Casio G-Shock gwm5610-1.

Telefonen får även den ligga hemma under träning. Skulle den, mot all förmodan, följa med, är det airplanemode som gäller.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ohs tyvärr. Önskar att det vore ryck. Ju djupare jag går i ohs ju svårare med utlåsning i armbågarna. Märks av på maxvikter och stannar därför vid 90 grader när jag kör runt 90%+. Men rörligheten finns för att fånga vändningarna och ryck i bottenposition :)
Edit: tack förresten!
image.jpg
image.jpg


Ser jävligt fint ut. Hur mycket har du på i cleans och snatchen?
Axelmobilitet är svårt. Jag skall inom en snar framtid iaf lyckas med en kinesisk squat jerk (som lu xiajun) :)
 

Mattan

Panerai
Aldrig klocka på gymmet, tycker det är obekvämt.Vanesak kanske men jag tränar på kvällen och har nära till gymmet så då lämnar jag klockan hemma.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ser jävligt fint ut. Hur mycket har du på i cleans och snatchen?
Axelmobilitet är svårt. Jag skall inom en snar framtid iaf lyckas med en kinesisk squat jerk (som lu xiajun) :)

Tack :D testat squat jerks, svår övningen brukar träna runt 80 där medans jag jag kör 120 i split. Pr i snatch är 87.5 och clean 115. Hållit på med crossfit och därmed tyngdlyftning i ett år och väger ynka 70kg. Sjukt nöjd med resultaten och rolig sport. Körde 40/65 när jag började lol, värdelös teknik hade man iofs då.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tack :D testat squat jerks, svår övningen brukar träna runt 80 där medans jag jag kör 120 i split. Pr i snatch är 87.5 och clean 115. Hållit på med crossfit och därmed tyngdlyftning i ett år och väger ynka 70kg. Sjukt nöjd med resultaten och rolig sport. Körde 40/65 när jag började lol, värdelös teknik hade man iofs då.
Otroligt bra stats. Du kan ju snart tävla i tyngdlyftning. Jag ligger på 70 i powersnatch. Borde kunna ta 75 i full squat. 97.5 I clean. 75 väger jag. Kul sport! Kör också crossfit. Ingen klocka på (för att komma tillbaka till topic) [emoji3]
 

Espresso

Cartier
Försöker generellt att inte ha klockan på mig när jag tränar, dock så är det som sagt många gånger i tråden om valet är handleden eller omklädningsrummet/bilen så kännas handleden som ett säkrare val.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Bumpar denna gamla tråd..

Såg just en spännande sak i omklädningsrummet på gymmet.
En spänning kille kommer in efter ett träningspass och har nått Rolex homage i TT på armen. Tar en sig klockan och lägger ner den i väskan, byter tröja, tar på sig jackan och går.
Spännande...!
 

viqs

Omega
Om jag skulle ha klocka på mig på vägen dit så kommer den stanna på armen. Inte en suck att jag lämnar den.
 

soderlund

Cartier
Beror helt och hållet på, oftast så hamnar en annan klocka på armen då, en Seikokronograf, som pallar med 100 meter.
Misshandlar verkligen den klockan när den används. Simmar, mekar gammelbil, någon vända i diskmaskinen har den även fått. Värst är väl att den pallar med Bastubad sent i November med dopp i havet (med temp på 5 grader, gjordes förra året). För att inte tala om alla olika vätskor som finns i en bil.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
jag kör casio f-91w på gymmet.. har en tendens att smälla i glaset när jag drar ut viktsprinten till diverse maskiner, spräckt glaset på den jag har och känns onödigt att göra sönder något dyrare. Oerhört osexig klocka, men den kan ta tiden på plankan.
Casio_F-91W_82T38575.jpg


casio+f91w
 
Topp