• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka som fungerar till det mesta - Lagomt dressig

Alla förslag är uppskattade, bara ett undantag inte en Omega AT, och ingen Rolle (har lite svårt med förstoringen på datum)

Min preferens just nu är en Grand Seiko High Beat (SBGH001), fruktansvärt snygg... då vet ni ungefär vad jag är ute efter. Har idag en SMP 2254 som jag vill komplettera med något mer snyggt...

Är dock lite kluven till att köpa Japansk. Hur funkar det med service etc. Andrahandsvärde...

Beggat, nytt spelar mindre roll. Budget upp till 45.000 kr.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Zenith Espada!
Zenith_Espada.jpg
 
Av ren nyfikenhet - varför inte en Omega Aqua Terra?


Som alla andra har jag tittat på en Blå AT (och även kolla in Omega Hour Vision).

En AT har egentligen allt jag vill ha, men jag tycker inte att visarna på AT är så snygga, och hela klockan ger mig inte några vibrationer.

För mig måste tavlan ha lite bling! Tycker en Omega Hour Vision är bland det snyggaste jag sett. Eftersom den blåa inte levde upp till förväntningarna (såg den på NK) så har jag börjat kolla på en Hour Vision i silver.

Däremot om någon har en GS SBGH001 eller liknande, (Automat är dock ett krav), så kan vi snacka :)
 

max

Dancing Queen
Finns ju massor, slänger in några i tombolan:

IWC 3239
IWC-_3239_Ingenieur-wrist-shot-thumb-660x440-19552.jpg


JLC Ultra thin, kanske lite för dress och "ömtålig"

JLC Master Ultra Thin Moon 39_06.jpg


Antar att rollar får dispens om de är utan bubbla?
1675 utan bubbla, detta visserligen bild på en gilt men du förstår idén :)

Rolex_1675_011.jpg


exp 1, även den utan datumbubbla

Rolex_exp.jpg
 

Bilagor

  • Jaeger LeCoultre Master Chronograph Silver Dial 1538420 60000kr ny.jpg
    Jaeger LeCoultre Master Chronograph Silver Dial 1538420 60000kr ny.jpg
    66.8 KB · Visningar: 102

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ang service på GS är det inget problem. Knata in till en Seiko AD de skall kunna hjälpa dig (det har jag gjort iaf).
 
Alltså. GS klockorna har precis det jag letar efter. Många attribut som en AT, fast i mina ögon snyggare tavla.

Ska hålla ögon öppna för en beggad, för jag antar en ny med moms från Japan kostar en del...

Vad är det för skilland på 9S85 och 9S65 kalibern?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart du ska ha en GS! Kan du tänka dig en klocka i titan, så glöm inte kolla på SBGA011. En av de absolut snyggaste tavlorna någonsin. Om du vill så kan du höra av dig om du bestämmer dig för att köpa GS, så kan jag guida dig till vart du kan hitta dem.

IMG_8233.jpg
 

newk15

Cartier
Klart du ska ha en GS! Kan du tänka dig en klocka i titan, så glöm inte kolla på SBGA011. En av de absolut snyggaste tavlorna någonsin. Om du vill så kan du höra av dig om du bestämmer dig för att köpa GS, så kan jag guida dig till vart du kan hitta dem.

:nailbiting: Hur ser prisbilden ut på dessa yonsson, kanske främst begagnade? Tänk om jag fått slippa kraftreserven på den...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
:nailbiting: Hur ser prisbilden ut på dessa yonsson, kanske främst begagnade? Tänk om jag fått slippa kraftreserven på den...
http://www.watchrecon.com/?query=sbga011

Jag tror knappast kraftreserven är ett problem IRL. Kraftreserven på min förra SBGA003 störde inte alls utan var snarare riktigt snygg och dessutom praktisk. Tänk på att det är makrobilder. På handleden ser det helt annorlunda ut. SBGA011 har ju dessutom vit tavla, så då syns det ännu mindre.

DSC_0519_zps3516917a.jpg

null_zps4ef9b73f.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
http://www.watchrecon.com/?query=sbga011

Jag tror knappast kraftreserven är ett problem IRL. Kraftreserven på min förra SBGA001 störde inte alls utan var snarare riktigt snygg och dessutom praktisk. Tänk på att det är makrobilder. På handleden ser det helt annorlunda ut. SBGA011 har ju dessutom vit tavla, så då syns det ännu mindre.

DSC_0519_zps3516917a.jpg

null_zps4ef9b73f.jpg
Inte för att vara sån, men det där är väl SBGA003?
 
Topp