ANT
Omega
Hej allihopa,
Jag har köpt en klocka på Ebay, i februari i år. Det är en Tusenö Blackwater SSRS limited edition nummer 160/300. När klockan kom hem till mig upptäckte jag att indexet klockan 12 hade trillat bort (förmodligen under frakten). Hittills inga problem, jag skickade tillbaka klockan till Tusenö, i ett garantiärende, som i sin tur skickade vidare klockan till sin tillverkare för reparation. Efter lång väntan, på grund av corona, fick jag äntligen paketet på posten. Jättebra service från Tusenö verkligen, inga problem alls.
När jag sedan hämtar ut paketet märker jag att detta är tomt. De hade skickat klockan i ett vadderat kuvert som var upprivet. Antingen är klockan nu då stulen av någon på DHL, eller så har den på något sätt trillat ur. paketeringen kan man tycka vad man vill om, det är som det är.
Efter kontakt med Tusenö och DHL så får jag idag reda på att DHL kan erbjuda 500kr i ersättning som var baserat på något sorts kilopris. Därför ställer jag mig högst tveksam till Tusenös val av försäkring på försändelsen. Tusenö svarar mig då också att det bästa för mig är att hålla ögonen öppna på köp/sälj kanaler samt anmäla till mitt försäkringsbolag. De skulle också kolla om det gick att göra någon form av anmälan/försäkringsfrågan på detta.
Nu till min fråga. Vad tycker forumet om detta? Vad ska jag göra? Jag anser att eftersom klockan var i Tusenös händer så borde de även vara ansvariga för kompensationen, inte jag.
Jag har köpt en klocka på Ebay, i februari i år. Det är en Tusenö Blackwater SSRS limited edition nummer 160/300. När klockan kom hem till mig upptäckte jag att indexet klockan 12 hade trillat bort (förmodligen under frakten). Hittills inga problem, jag skickade tillbaka klockan till Tusenö, i ett garantiärende, som i sin tur skickade vidare klockan till sin tillverkare för reparation. Efter lång väntan, på grund av corona, fick jag äntligen paketet på posten. Jättebra service från Tusenö verkligen, inga problem alls.
När jag sedan hämtar ut paketet märker jag att detta är tomt. De hade skickat klockan i ett vadderat kuvert som var upprivet. Antingen är klockan nu då stulen av någon på DHL, eller så har den på något sätt trillat ur. paketeringen kan man tycka vad man vill om, det är som det är.
Efter kontakt med Tusenö och DHL så får jag idag reda på att DHL kan erbjuda 500kr i ersättning som var baserat på något sorts kilopris. Därför ställer jag mig högst tveksam till Tusenös val av försäkring på försändelsen. Tusenö svarar mig då också att det bästa för mig är att hålla ögonen öppna på köp/sälj kanaler samt anmäla till mitt försäkringsbolag. De skulle också kolla om det gick att göra någon form av anmälan/försäkringsfrågan på detta.
Nu till min fråga. Vad tycker forumet om detta? Vad ska jag göra? Jag anser att eftersom klockan var i Tusenös händer så borde de även vara ansvariga för kompensationen, inte jag.