• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till 10-årig grabb

GusFri

Breitling
Hej!

Behöver lite råd! Systersonen fyller 10 och börjat intressera sig lite för klockor, till sin morbrors glädje förstås ;). Tänkte köpa en klocka till honom för max 1500 riksdaler. Tänkte för att hitta en sån klocka behöver jag lite råd. Seiko känns prisvärt men kan inget om detta märke men tror det finns personer här som säkert kan hjälpa mig.

Finns det nån seiko för cirkus 1500 som är automatisk och mellan 35-37mm? Helst inte på länk och inga dressare utan en stadig beater som klarar en 10-årings oömma kärlek. Eller vet ni rent av någon annan modell eller märke som passar? Ingen lust att gå till ur och Penn :( men känner mig lite vilsen i denna prisklass

Tack på förhand!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hej!

Behöver lite råd! Systersonen fyller 10 och börjat intressera sig lite för klockor, till sin morbrors glädje förstås ;). Tänkte köpa en klocka till honom för max 1500 riksdaler. Tänkte för att hitta en sån klocka behöver jag lite råd. Seiko känns prisvärt men kan inget om detta märke men tror det finns personer här som säkert kan hjälpa mig.

Finns det nån seiko för cirkus 1500 som är automatisk och mellan 35-37mm? Helst inte på länk och inga dressare utan en stadig beater som klarar en 10-årings oömma kärlek. Eller vet ni rent av någon annan modell eller märke som passar? Ingen lust att gå till ur och Penn :( men känner mig lite vilsen i denna prisklass

Tack på förhand!
Seiko skx013 beggad alternativt någon cool g-shock!?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för hjälpen, tänkte på skx-en också! Casio är jag personligen lite allergisk mot så den är det definitivt nej på :p

Såg denna på blocket https://www.blocket.se/goteborg/Seiko_5_Klocka_85163832.htm?ca=16&w=3&last=1
Är detta något vettigt i seikoväg? Är den äkta? Ja, som ni ser, vet inget alls om Seiko!
SNK809 heter modellen. Jag har inte haft nån själv men bara hört gott om den. Urverket 7s26 sitter sen länge i alla Seikos enklare modeller, även i Skx:erna. Enda nackdel är väl att den bara har 30 m vattenresistens. Å andra sidan passar storleken bra till en 10-åring.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Köpte en Baby G till våran kille, han är tio år.
Tror du kan hitta för de pengarna.
3CC6E3CA-090C-43E0-86C9-D4FFAA87828E.jpeg
6522CF19-CF68-4088-9CEB-62BE3B8F81AD.jpeg
B27C9C56-5245-468E-90D6-5D14A513F38D.jpeg
 

Motalaman

Cartier
Min 7 åring har G-Shock. Tar aldrig av den. Perfekt klocka. Hans store bror har lyckats skarva bort en casio world time och slå sönder en seiko 5. Så en klocka som ständigt sitter på handleden och som är stryktålig är att rekommendera.
DSC_3156.JPG
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej!

Behöver lite råd! Systersonen fyller 10 och börjat intressera sig lite för klockor, till sin morbrors glädje förstås ;). Tänkte köpa en klocka till honom för max 1500 riksdaler. Tänkte för att hitta en sån klocka behöver jag lite råd. Seiko känns prisvärt men kan inget om detta märke men tror det finns personer här som säkert kan hjälpa mig.
Finns det nån seiko för cirkus 1500 som är automatisk och mellan 35-37mm? Helst inte på länk och inga dressare utan en stadig beater som klarar en 10-årings oömma kärlek. Eller vet ni rent av någon annan modell eller märke som passar? Ingen lust att gå till ur och Penn :( men känner mig lite vilsen i denna prisklass
Tack på förhand!
Du vill ha Seiko, men kan inget om märket, du vill absolut inte ha Casio, och Ur&Penn som är AD för Citizen i Sverige vill du inte besöka. Den ska klara en 10 årings oömma kärlek men samtidigt vara en automat för ca 1500kr. Det blir kul att se vad du landar i ;)
 
Det är svårt att hitta armband som är små nog för barn. Har någon tips på klockarmband som passar små handleder och är enkla att ta på/av?
 
Topp