• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till blivande soldat

Blitto44

Breitling
Hörrni.. Det här gör verkligen valet svårare. Lutar åt en Seiko OCH G-shock. Eller kan det vara värt att köpa en finare klocka beggad om man går upp en prisklass?
 
Enligt min erfarenhet är SKX inte alls speciellt stöttålig och lämpar sig av den anledningen inte ute i fält. Kolla på Casio DW5600MS-1, den är riktigt cool

22777510463_c9e5220b57_o.jpg
 

månljus

Panerai
Enligt min erfarenhet är SKX inte alls speciellt stöttålig och lämpar sig av den anledningen inte ute i fält. Kolla på Casio DW5600MS-1, den är riktigt cool

22777510463_c9e5220b57_o.jpg
Den här röstar jag för! Cool!

Casio känns spontant bra men tänk på att klockan ska kännas bra och sitta riktigt bekvämt. Förutom alla funktioner. Det känns ju också väldigt viktigt för ändamålet. Tänker så att du verkligen testar klockan, funderar på vad du föredrar, länk, nato, gummi osv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Jag hade lätt köpt en grön Rangeman, tycker den är jäkligt cool och passar in i militärtemat. Finns även med camomönstrat band.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg

image.jpeg

Vill du ha visare så kan jag rekommendera Mudmaster (som jag äger), sitter grymt bra trots att den är stor.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
:rolleyes:
G-Shock Triple 10:
1: Minst 10Bar WR
2: Minst 10 års batteritid
3: Ska klara drop på hårt underlag från minst 10 meter.

Standarden har funnits med från början, alltså från 1983. :)
Tror dig…har aldrig tvekat på det och har haft G-shock själv under många år, och det är också därför jag rekommenderade TS att köra på G-shock!:)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Fyrkantig G-shock, Quartz CWC, Victorinox INOX är alla riktigt bra alternativ skulle jag säga.
 

Blitto44

Breitling
image.jpeg
image.jpeg

Jag hade lätt köpt en grön Rangeman, tycker den är jäkligt cool och passar in i militärtemat. Finns även med camomönstrat band.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


image.jpeg

image.jpeg

Vill du ha visare så kan jag rekommendera Mudmaster (som jag äger), sitter grymt bra trots att den är stor.
Ja den såg inte så dålig ut! Finns dock en uppsjö av olika G-shocks, vilken skulle passa bäst? Frogman? Mudmaster? Mudman?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Skulle iofs också kört G-shock men vill du ha mekaniskt för inte stora pengar finns Orient M-force.
De är byggda för tuffare tag.
Finns ett gäng modeller att välja på och alla är rätt stora.
90958e_071ac3c4e3654e7bb2b331f8a25f65da.jpg_srz_300_251_75_22_0.5_1.2_75_png_srz

PVD är väl bra om man vill undvika reflektioner.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja den såg inte så dålig ut! Finns dock en uppsjö av olika G-shocks, vilken skulle passa bäst? Frogman? Mudmaster? Mudman?
Mudmastern har 4st packningar/tryck-knapp vilket är en klar fördel om man ska leka i gegga. Mudman är föregångaren, lite mindre, lite sämre men även mycket billigare.

Frogman är ju en dykarklocka, inget fel på den men den är inte utvecklad specifikt för att motstå gegga. En fördel med Mudmastern (och Rangeman) är att tryckknapparna är så stora att de enkelt kan tryckas in med handskar på, tryckknapparna på Mudman är rätt jobbiga att trycka in om man har handskar på.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Mudmastern har 4st packningar/tryck-knapp vilket är en klar fördel om man ska leka i gegga. Mudman är föregångaren, lite mindre, lite sämre men även mycket billigare.

Frogman är ju en dykarklocka, inget fel på den men den är inte utvecklad specifikt för att motstå gegga. En fördel med Mudmastern (och Rangeman) är att tryckknapparna är så stora att de enkelt kan tryckas in med handskar på, tryckknapparna på Mudman är rätt jobbiga att trycka in om man har handskar på.


Lämplig sida att handla g-shocks ifrån?
 

Mudfold

Cartier
G-shock, helt klart. Körde det själv. Se till att den minst har alarm och lysfunktion (för urtavlan).
 

MrJon

Cartier
G-Shock. 10 bar WR, klarar 10 meters fall och 10 års batteritid. Svårt att argumentera mot. :)
Duger åt flottans salta gossar så duger det nog åt dej:

Marcus.jpg


Själv haft min DW6900 länge nu och utsatt den för löjligt mycket stryk under åren.
 
Topp