• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till filmkaraktär 2003-2004

tgstrm

Basic
Hej!
Jag behöver lite hjälp med vilka klockor som skulle passa några högt uppsatta manliga karaktärer runt 2003-2004.
Filmen utspelar sig i både Italien och Holland och männen är högt uppsatta i fotbollsklubbar. Är det nån som har en bra ide för vilka klockor som skulle passa dem? Det får gärna vara exempel på vintageklockor, det behöver inte bara vara det allra senaste á 2003.

TUSEN TACK PÅ FÖRHAND!

Hej!
Jag behöver lite hjälp med vilka klockor som skulle passa några högt uppsatta manliga karaktärer runt 2003-2004.
Filmen utspelar sig i både Italien och Holland och männen är högt uppsatta i fotbollsklubbar. Är det nån som har en bra ide för vilka klockor som skulle passa dem? Det får gärna vara exempel på vintageklockor, det behöver inte bara vara det allra senaste á 2003.

TUSEN TACK PÅ FÖRHAND!
Kanske AP Royal Oak eller Rolex Daytona från de årtalen eller tidiagre. De är ganska vanliga i fotbollsbvärlden skulle jag vilja påstå

Nog för att jag var en liten knodd då och kan mycket väl ha fel - men var den tidsperioden inte lite av Navitimerns storhetstid?

Tänker spontant guld eller tvåtons Rolex, t.ex:
Rolex Daytona i guld 16523
Rolex submariner TT 16613

För att VC alltid varit stort i Italien och också ypperligt om man ska leta vintage.
Inget gapar väl då italiensk fotbollsmutproblematik mer än ett dressur från just Vacheron.

Vad skulle du valt på en matchfifflande fotbollspamp typ a la Berlusconi & Moggi?

För att VC alltid varit stort i Italien och också ypperligt om man ska leta vintage.
Inget gapar väl då italiensk fotbollsmutproblematik mer än ett dressur från just Vacheron.

Vad skulle du valt på en matchfifflande fotbollspamp typ a la Berlusconi & Moggi?
DD. Vintage signalerar inte rikedom.

Det håller jag inte med om. Däremot kanske det skulle kunna vara en hint om huruvida du är nyrik eller inte. Dock var det ett önskemål från trådskaparen att det gärna fick vara just vintage.
VC är säkert stort i Italien men ska man tänka på vad publiken fattar så är väl daydate och tvåtonssubbar väldigt anpassat till sammanhanget. Om inte annat kanske den här länken kan vara till hjälp https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=685145

Spännande projekt! Du kanske inte kan avslöja några detaljer? Posta gärna vad det är för film vid tillfälle. Vore kul att se den :)

Klockor och Calcio är ju stora intressen så detta borde man kunna hjälpa till med men det kräver en del arbete om man skall göra det rätt. Mycket sportstål från Rolex bland spelarna och det verkar det vara hos höjdarna i VIP-boxarna också. 2003/04 var väll Berlusconi, Galliani, Moratti, Agnelli etc. höjdarna. Svårt kanske att bildgoogla deras ur och träffa rätt på ungefärlig tidsperiod.

En day-date i gult guld är väl typiskt val för rika män. Om man är äldre och har en sådan vintage antar nog de flesta att man hade pengar nog att köpa den ny när det begav sig. Jag skulle se det som en signal att man inte är nyrik.

Bildgooglar men det var inte helt lätt.

Moggi bär inte helt väntat en JLC.
A7DC07A9-71DA-4133-B76E-2CFD92C6080B.jpeg

Allas vår Berlusconi ser ut att bära en PP (inte helt lätt att se dock).
820FCF5D-973C-4EC3-A297-0471D44CDAE4.jpeg
EA1411A3-F699-4801-9545-B197ECA10AC9.jpeg

TACK för fin respons! Ska kolla in alla era tips!
Och kommer ni på nåt mer så fortsätt bara lägga till :)

Tillbaka
Topp