• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till frugan

Brohuvud

Basic
Firar nu femårig bröllopsdag och har lyckats få min fru relativt intresserad av klockor. Började med att jag köpte en gammal Omega Dynamic till henne som sedermera havererade, tyvärr inte värt att reparera. Följde upp med en Rolex Lady Datejust (79160) med den cleana vita urtavlan och ”varannan siffror”. Den har hon på sig heeeela tiden.

Så nu vill jag överraska med något mer sportigt som hon inte behöver vara orolig att hoppa i badet eller peta i trädgården med.

Storlek runt 30-35mm, kanske dykarinspirerat, max 5000kr. Har kollat på Wenger, Victorinox och lite annat. Kom gärna med lite kul förslag.

En färgglad G-shock blir ju alla glada av. T.ex. någon av dessa limiterade klockor. Eftersom jag är sexist är exemplen i rosa.
1679251609552.png

Den här fick min hustru. Hon använder den varje dag… Väldigt trevlig modell… Hon har även en guldfärgad Victorinox med gummiband i samma storlek men Certinan är favoriten helt klart.

Hennes och mina…
166DCE2C-5452-46CA-B84D-1B795FF0F7D0.jpeg

Senast ändrad:
+1 på Certinan... finns ju även i t.ex grönt. 300m vattentät, 34mm diameter, 10mm hög för 4990:-.
Ett annat alternativ som ser riktigt snygg ut men inte är så "dykarig" och bara har 100m vattentäthet är ju Tissot PRX på 35mm Finns ju även i grönt, silver, mörkblå... för 3990:-.

1679263295608.png
tissot-T137.210.11.351.00.jpg

Tillbaka
Topp