• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till frun...

aljung

Panerai
2-Faktor
Firar ett-årig bröllopsdag om ett litet tag och vill ge något speciellt som kan hålla ett tag. Efter att mitt klockintresse tagit riktig fart det senaste året så har jag försökt få frun att bli lite intresserad också (går dock sådär) men efter ett besök i en klockaffär för ett par veckor sedan så uttrycktes ett intresse för en two-tone klocka i guld/stål. Jag har visat lite bilder på Rolex Datejust och den gillar hon riktigt mycket (tror att storleken är riktigt bra och den funkar ju för mig att låna ockå :))

Tyvärr ligger en Datejust alldeles för högt i pris för att jag ska kunna fixa en sådan till henne nu. En Tudor Prince Oysterdate ser jag som ett alternativ, går att få för runt 5 000:- på ebay. Vad tror ni om detta alternativ? Ska jag leta upp en fin Tudor eller ska jag börja spara och ge henne en Rolex nästa år?
 

MartinSWE

Omega
Jag gick på en DJ TT med stenar till frun...

wN34x00.jpg
 

Sond

Patek
Får spara ihop till en DJ :) Tur att jag har lite andra idéer också.
Jag tror det är ganska stor skillnad på att ge bort en Tudor eller en Rolex. Min fru skulle tycka att en Tudor är som vilken klocka som helst. Medan en Rolex skulle hon tolka som en kärleksfull gåva. Själv kan jag fascineras av flera Tudormodeller, men det är för jag/vi här är insatta och intresserade.

Får jag fråga om budget..? Trots allt kan man ju hitta Datejust för skapliga slantar. Men finns inte de nu - spara!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Jag tror det är ganska stor skillnad på att ge bort en Tudor eller en Rolex. Min fru skulle tycka att en Tudor är som vilken klocka som helst. Medan en Rolex skulle hon tolka som en kärleksfull gåva. Själv kan jag fascineras av flera Tudormodeller, men det är för jag/vi här är insatta och intresserade.

Får jag fråga om budget..? Trots allt kan man ju hitta Datejust för skapliga slantar. Men finns inte de nu - spara!

Tror också att en Rolex skulle uppskattas lite mer, även om hon inte har så mycket koll på klockor så är ju en Rolex alltid en Rolex.

Just nu är budgeten max 5 000. Men jag lägger Rolex-planen på is till nästa år :)
 

Emil

Cartier
klockor är personligt, det är ingenting man ger bort i present om man verkligen inte vet vad personen vill ha!
 
Topp