• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till mitt bröllop! Bråttom!

Mike87

Basic
Hej Ks,
Inte ny här men mitt gamla konto blev borttappat i internets mysterium.

Hur som helst! Jag ska gifta mig om en vecka och behöver givetvis en ny klocka!
Den ska matcha till brunt och cremé vitt som är min outfit. Samt guldkedja och guldring. Stålklockor finns redan i ”klock stallet”. Köpte en seiko dolce men den känns lite för liten. Nu rann tiden ut och behöver därför hjälp att hitta en ny klocka! Gillar seiko generellt och har kollat på tvåton modeller som snxj92 helst med guldton på urtavlan.

Så vad finns att få tag på som kan komma hem till Göteborg inom en vecka? Eller köpas på plats? Främst vintage är intressant men inte omöjlig för nytt heller. Helst seiko men andra märken funkar också. Krav är tvåton eller guld, boett mellan 36-42. Budget ca:5000kr

Evigt tacksam för hjälp!
/Mackan

Enda dagen i livet man inte bär klocka. Slappna av istället och grattis till stundande bröllop.

Hej Ks,

Den ska matcha till brunt och cremé vitt som är min outfit. Samt guldkedja och guldring. Stålklockor finns redan i ”klock stallet”. Köpte en seiko dolce men den känns lite för liten. Nu rann tiden ut och behöver därför hjälp att hitta en ny klocka! Gillar seiko generellt och har kollat på tvåton modeller som snxj92 helst med guldton på urtavlan.

Så vad finns att få tag på som kan komma hem till Göteborg inom en vecka? Eller köpas på plats? Främst vintage är intressant men inte omöjlig för nytt heller. Helst seiko men andra märken funkar också. Krav är tvåton eller guld, boett mellan 36-42. Budget ca:5000kr

Evigt tacksam för hjälp!
/Mackan
Vintage omega seamaster finns mängder av på Tradera. Kika där

Hej Ks,

Evigt tacksam för hjälp!
/Mackan
Du har ingen polare med en dressklocka du kan av? Känns stressigt att köpa något så tätt inpå med den budgeten

Enda dagen i livet man inte bär klocka. Slappna av istället och grattis till stundande bröllop.
Kan inte minnas att någon blev upprörd när jag gifte mig...

Skärmavbild 2025-09-02 kl. 22.53.59.png

Haha köp klockan innan vigseln, se till att den infaller under enskild egendom (typ med egna pengar) så slipper den ingå vid en tråkig eventuell separation.

Tillbaka
Topp