• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till morsan? Guld, quartz.

Joel80

Basic
Min mor, ≈65 år, är på jakt efter en klocka. Hon vill ha ett nätt Quartz-ur i guld. Budget kanske 10-20 KKR.

Ett ur hon kikat (endast online) på är detta:

Vad tror ni om det? Tips på fler klockor i samma stil?

Du kan få en modern klocka som ser ut som güld för det priset. Eller en vintage som faktiskt är i någon typ av guldöverdrag.

Efter trettio år i staten får man medalj för Nit och redlighet, men många tar en guldklocka som gåva istället för medalj.

Dessa klockor dyker ofta upp på auktioner, till låga priser.

Det är en 18k Tissot med quartzverk.

image.jpg
hd_item_1786078_419c728d9b.jpg

Min mor, ≈65 år, är på jakt efter en klocka. Hon vill ha ett nätt Quartz-ur i guld. Budget kanske 10-20 KKR.

Ett ur hon kikat (endast online) på är detta:

Vad tror ni om det? Tips på fler klockor i samma stil?
Sjöö Sandström finns ju som enkel liten kvartsare i solitt 18k, har för mig att dem kostade runt 12k. Skojigast med svenskt märke och en guldklocka av bolidenguld tycker jag. De såldes som förtjänstklockor till företag som delade ut dem till anställda för lång och trogen tjänstgöring. Tror att det var Nymans som sålde dem men är lite osäker på hur man får tag i dem nu som privatperson... men borde inte vara omöjligt iallafall :)

Edit: 25 eller 34mm
http%3A%2F%2Fimgcdn.kaplans.se%2Fsv%2Fvarubild%2F1482458

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp