• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till pappsen

Nisse

Breitling
Vilka vackra bilder ni presterar i detta forum!

Mitt intresse har inducerats av att (i) det till min gamla trotjänare CITIZEN Ana-Digi (svart med stållänk), som jag fick av min framlidne far vid studentexamen i början av åttiotalet, inte längre finns reservdelar och den inte längre signalerar och alarmerar som den skall (dvs. jag vaknar inte om morgonen) och (ii) min käre son har fått för sig att ge sin far en klocka som skall vara till samma uthålliga glädje som den som nu går i pension. Möjligen påverkas den unge mannen också av att hans far, som just fyllt 50, inte längre passar i en ungdomsklocka.

Begränsat intresse för dykning och framfart med racerbil, får kanske de vackra dykaruren eller takometrarna att inte riktigt kännas trovärdiga men även de ynkliga handledernas omkrets (16,5 cm) känns som att de begränsar urvalet. Klockan lär få kosta 20+ och sökningar på Sjöö Sandström, vilka med skruvar i boetten ger ett angenämt ingenjörsmässigt intryck, ledde mig till denna sida (vilken härlig recension om SS UTC Extreme White Diamond...).

Begagnat är i och för sig inget hinder, så mitt första inlägg i detta eminenta forum skulle kunna vara en försiktig fråga om man kan bli lurad av kopior av SS eller om det (internationellt sett) är en för udda tillverkare för sådant ofog.

Därutöver kan jag ju hoppas på en del surplusinformation om vilka övriga fabrikat som är värda att titta vidare på i prisklassen 20+... Spontant brukar jag inte fastna för vita urtavlor, hittills har det oftast varit svarta, och jag tycks nog ha en fäbless för de arabiska siffersystemet.

"Nisse"
 

Nisse

Breitling
Hoppsan! Oris var ju också stiliga klockor. Har jag inte stött på tidigare...
Ingen som har erfarenhet av Sjöö Sandström? Eller är det lite off på den här sajten?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Oris är ett fantastiskt trevligt märke. Oerhört god kvalitet och en rimlig prisbild.

Personligen gällande S&S tycker jag att dem är prissatta för högt kontra det jag tidigare har fått då jag handlat med dessa klockor. Hade 2st inom loppet av 10mån och båda två fick gå tillbaka 2ggr på garanti ärende, tredje gången fick dem behålla dem och det gjordes ett återköp. Så jag kanske inte är rätt man att ge en nyanserad bild, men min upplevelse med S&S lämnade mer att önska. Thumbs up dock till den goda service jag fick. Fick till och med en "låne"-klocka av dem, som jag dock inte använde :)
 
Topp