• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till present

Juckeyy

Breitling
Hallå på er!
Första inlägget här. Verkar som ett ypperligt trevligt forum att hänga i.
Nåväl, till saken.
Inte den första och absolut inte den sista tråden angående köpråd. Tar iallafall studenten nu till sommaren och kan inte tänka på något annat än en klocka till present. Vill gärna ha något som fungerar till mer uppklätt då jag nu lever i min pulsklocka 24/7(inget ont om den).
Maxpris ligger kring 3000kr.
Jag har fallit för Seiko Sarb033 men den ligger ganska mycket över budget men tänkte kolla ifall det finns någon som liknar den. Helst skall det vara en butik baserad i Europa då annars tull + moms säkerligen tillkommer samt att föräldrarna skall beställa den så det ska fungera för dem också.

Som sagt, något liknande som Seiko Sarb033. Har också kikat på lite Orient klockor då dem är inom budget och denna http://www.seriouswatches.com/orient-db05001d.html tycker jag ser väldigt krisp ut. Hur står sig Certina DS klockorna runt 2500-3000kr?
Tar gärna emot massvis med förslag!

Mvh Joakim
 

Wiliamo

Panerai
Varit massor av sådana här trådar uppe bara senaste dagarna och jag fortsätter tipsa om SNKK47 (trots att den är ganska långt under bduget):
image.jpeg


Alternativt Orient Bambino, snygg dressklocka.
 

Juckeyy

Breitling

Wiliamo

Panerai
Alla klockor du visar är bra i sitt prissegment. Ser att du helst vill beställa från Europa, men vill du åt din drömklocka SARB033 kanske du kan tänka dig att klicka hem den från Creationwatches som är en välbeprövad och trovärdig asienbaserad sida. Frakten är gratis men det tillkommer antagligen lite i tull & moms.

Jag tror så här, du vet exakt vilken modell du dregglar efter och den ligger (egentligen) inom din budget. Orient Bambino mfl är alla fina klockor men du kommer i slutändan att gå och tänka på SARBen.

Länk till SARB033 på CW: http://www.creationwatches.com/prod...-mechanical-automatic-watch-sarb033-1851.html

Lycka till :)
 

Juckeyy

Breitling
Alla klockor du visar är bra i sitt prissegment. Ser att du helst vill beställa från Europa, men vill du åt din drömklocka SARB033 kanske du kan tänka dig att klicka hem den från Creationwatches som är en välbeprövad och trovärdig asienbaserad sida. Frakten är gratis men det tillkommer antagligen lite i tull & moms.

Jag tror så här, du vet exakt vilken modell du dregglar efter och den ligger (egentligen) inom din budget. Orient Bambino mfl är alla fina klockor men du kommer i slutändan att gå och tänka på SARBen.

Länk till SARB033 på CW: http://www.creationwatches.com/prod...-mechanical-automatic-watch-sarb033-1851.html

Lycka till :)
Stämmer ju till 100% det du säger. Vet att CW är en schysst sida men måste få mina padres att förstå det. Vet ju att moms är 25% och sedan tull på det? Sagan kommer ju sluta en bit över 4000kr ifall man beställer därifrån.
 

Subby

Rolex
Stämmer ju till 100% det du säger. Vet att CW är en schysst sida men måste få mina padres att förstå det. Vet ju att moms är 25% och sedan tull på det? Sagan kommer ju sluta en bit över 4000kr ifall man beställer därifrån.
Nu vet jag inte hur Titanesque på tradera är servicemässigt men han har SARB033 för 2900kr och de ansvarar för tullen om du väljer DHL som leverans, enligt dem.
 

Wiliamo

Panerai
Stämmer ju till 100% det du säger. Vet att CW är en schysst sida men måste få mina padres att förstå det. Vet ju att moms är 25% och sedan tull på det? Sagan kommer ju sluta en bit över 4000kr ifall man beställer därifrån.
Nu är ju pengar och ekonomi väldigt olika i alla familjer, det är generellt inget jag gillar att lägga mig i eller kommentera. Men, vi pratar några hundralappar över din maxbudget för den klocka du verkligen vill ha. Du kanske kan skjuta till kapital för tull och moms själv?

Är ju en jättefin gest av dina föräldrar att vilja ge dig en klocka från början. Även om du självklart skulle uppskatta en Bambino eller annan Orient/Seiko har du ju skapat den här tråden och frågeställningen till en början just för att det är en SARB033 du egentligen vill ha, i och med att du söker alternativ.

Som sagt, det är inte upp till mig att påpeka den maxbudget dina föräldrar har valt att lägga på din studentpresent, utan jag försöker visa dig alternativa sätt att slutligen få tag på den klocka du egentligen vill ha. Du har riktigt schyssta päron för övrigt, ha det i åtanke oavsett vad det blir :)
 

Juckeyy

Breitling
Nu är ju pengar och ekonomi väldigt olika i alla familjer, det är generellt inget jag gillar att lägga mig i eller kommentera. Men, vi pratar några hundralappar över din maxbudget för den klocka du verkligen vill ha. Du kanske kan skjuta till kapital för tull och moms själv?

Är ju en jättefin gest av dina föräldrar att vilja ge dig en klocka från början. Även om du självklart skulle uppskatta en Bambino eller annan Orient/Seiko har du ju skapat den här tråden och frågeställningen till en början just för att det är en SARB033 du egentligen vill ha, i och med att du söker alternativ.

Som sagt, det är inte upp till mig att påpeka den maxbudget dina föräldrar har valt att lägga på din studentpresent, utan jag försöker visa dig alternativa sätt att slutligen få tag på den klocka du egentligen vill ha. Du har riktigt schyssta päron för övrigt, ha det i åtanke oavsett vad det blir :)
Fina ord William. Såg Subby här nere hade hittat på tradera för 3000kr, skall kika på det. Skall ta ett snack med dom ikväll! Tack för hjälpen :)


Nu vet jag inte hur Titanesque på tradera är servicemässigt men han har SARB033 för 2900kr och de ansvarar för tullen om du väljer DHL som leverans, enligt dem.
Tänkte precis höra här om någon hade information om det. Såg att betalningen sker till watchhubs.net så måste ju var www.watchhubs.com som äger kontot.
Edit: Han verkar reko. Blir nog äntligen SARBen tillslut! :D
 
Topp