• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till sambon, behöver hjälp!

Jga

Breitling
Nu behöver jag lite hjälp från er, min sambo har fått för sig att införskaffa klocka och tycker att jag ska hjälpa till (inte fullt lika kul som när man ska köpa till sig själv).

Hon vill ha en klocka för runt 5´ (jag kan tänka mig att chippa in ett par tusen till maxpris 8´), det ska vara på länk och vit/ljus tavla. Hennes handleder är 15 cm så jag kan tycka att den ska vara 36 max 38. Har ni några bra förslag på märken och modeller? All info tas tacksamt emot.

Supertack på förhand!
 

jabla

Sarlacc
Certina DS First Lady Ceramic
visserligen gummi inte länk.
certina-C014_235_17_011_00_LRG.jpg

http://www.uret.se/certina-ds-first-lady-ceramic-small-second-vit-gummi-o348-mm-p-17371.html
 

F-L-P

Panerai
... eller om mesh skulle funka istället för länk; Nomos orion, finns i diverse storlekar..
orion_33_front_z1.png
 
  • Like
Reactions: Jga

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Den behöver vara ny. Hon är inte så insnöad på klockor så jag tror hon uppskattar en ny "snygg" klocka mer än en märkesklocka. Men har du några bra förslag så tas det ändå tacksamt emot.

Tusen tack för alla snabba svar.

Aha, då var mitt svar ute och cyklade.
Då tycker jag att Tissot Visodate är ett självklart val.
/j
tissot_visodate_-_Sök_på_Google-3.jpg
tissot_visodate_-_Sök_på_Google.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den behöver vara ny. Hon är inte så insnöad på klockor så jag tror hon uppskattar en ny "snygg" klocka mer än en märkesklocka. Men har du några bra förslag så tas det ändå tacksamt emot.

Tusen tack för alla snabba svar.

Tänkte mest att det går att hitta väldigt fina klockor som inte är nya men för den sakens skull inte alls behöver vara begagnade (i betydelsen urtvättad tröja eller bil med stenskott).

En variant skulle ju kunna vara en Tudor (date-modell) från 90-talet i bra skick. Bör du kunna fiska upp inom ramen för din budget.

Annars är ju Tissot Visiodate som tipsas om ovan ett bra alternativ.
 
  • Like
Reactions: Jga
Topp