• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka till sambon

blyton

Basic
2-Faktor
Tjenare, tänkte köpa en klocka till damen som fastnat för en Skagen enligt bifogad bild. Jag önskar köpa något roligare dock så lägger ut en hjälptråd för förslag på liknande modeller med automatiskt urverk. Tips?
Tack på förhand!

Bilagor

• Screenshot_20171109-221829.png
    Screenshot_20171109-221829.png
    80 KB · Visningar: 148
Är du säker på att sambon vill ha ett mekaniskt urverk? Jag har försökt få in min fru i hobbyn men en sak hon vänder sig mot är att behöva vrida upp klockan om den legat över helgen. Med andra ord, saknar man intresset för mekaniken kan en kvartsklocka vara bättre. Tänk på Homer Simpson som köpte ett bowlingklot till Marge med texten "Homer" på. Vill sambon ha ett automatiskt urverk eller vill du att sambon har ett automatiskt urverk?

Edit: Klart hon ska ha automat! Certina och Tissot hat en del fina.

Var i samma sits (eller är väl det då jag inte köpt något ännu) och satt och bläddrade genom allt möjligt tills jag insåg att det är lika bra att köpa den hon vill ha, då hon inte är lika nördig som en själv när det kommer till ämnet. :) Men i övrigt märkte jag att Tissot verkade ha bäst utbud för liknande klockor.

Slår ett slag för vintage Omega. Får mycket för pengen om budget e 5-6k. Är själv usel på vintage men finns vissa riktiga hajjar här. Spana gärna in vintage-avdelningen här på forumet för mer info och ev. frågor.

Har själv köpt ett gäng vintage quartz. Hon använder dom men det blir lite som pärlor åt svin då hon ej uppskattar klockor på samma sätt som jag. Senast nu i veckan köpte jag 3 st riktigt fina klockor för under 100:- st. Hade detta varit herrur hade dom kostat minst 15 ggr pengarna så det är inget fel på kvalitén.

Kan slå ett slag för Hamilton Intra-Matic H38475751 som är en riktigt fin klocka och går att få tag på i det pris-spannet. 38mm och ganska tunn.
Skärmklipp2.JPG

OBS, lånad bild.

Personen i fråga har inte fastnat för urverket så att köpa något "roligare" urverk är alltså att göra sig en rejäl otjänst. Det finns någon detalj/design och helhet i just den klockan som personen fastnat för. Att köpa något som är liknande funkar inte om du inte vet EXAKT vilka detaljkombinationer som utgör den helhet som personen fastnat för. För helt ärligt har inga av klockorna som föreslagits varit i närheten rent utseendemässigt jämfört med Skagen-klockan i första inlägget.

Tillbaka
Topp