• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till skolstartare?

wotan

Rolex
Jag vill minnas att jag sprang runt med en gul i början/mitten av 90-tale. Den höll för allt och jag dränkte den i mälaren på sommaren:)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jag hade kört på en Casio, förslagsvis denna då den visar tiden både modernt samt gammaldags och för att blått är the shit när man är 7 :cool:
ZncMY5v.png

http://www.uret.se/casio-bla-resinplast-o40-mm-p-17498.html
 

Minuteman

Rolex
Min son (8 år) ville ha en ny klocka förra veckan. Han hade en ganska specifik önskan om sin nya klocka (den gamla tappade han bort på ca två veckor).
Den skulle vara analog, ha siffror till index, ha vridring och ha "Angry birds" märke.

En snabb koll visade att de flesta "Angry birds" brandade klockor jag kunde hitta var digitala, och ingen stämde 100% med resten av specen.

Så jag köpte en billig (så det inte gör något om han tappar den snabbt igen) klocka på Kjell och company och moddade den med en arg fågel :)

b71df647e4001ecdfa8bacf64f4050e5.jpg


1e2a7620e064f1cbbe6965f9d3d873ce.jpg
 

adress

Friends of KS
Viktigt att dental lite tuffa tag - och åtminstone tvätta händerna med klockan på. Så han inte tar av den och lägger den någonstans - sedan är den borta. GUL tror jag är ett perfekt val - om han inte älskar Batman .... En liten försäkring brukar ju ingå också - nog så viktigt.
 

adress

Friends of KS
En Gul blev det! 499 kr inklusive inslagning i presentpapper.

Bra klock till 7-åringen och inom budget - kalasbra!

Och så bilder...

image.jpg


...och den obligatoriska...;)

image.jpg


Tack för hjälpen KS!:)
Festligt. Köpte en GUL idag till barnbarnet 10 år. Ville ha "dykarur" 599 kr så en hundring dyrare.
image.jpg
 
Topp