• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till sommaren 2016?

levman

Cartier
Hej alla,

För en månad sen eller två skrev jag här att jag var ute efter en dressare, men fick en hel drös med förslag som gjorde att jag gled över mer och mer mot dykare som ändå kunde ha lite "dress" över sig. Sökte runt en massa för en bra "första" pjäs då jag inte ville spendera alltför mycket på mitt första riktiga klockköp.

En dag så upptäckte jag en tråd om Obris Morgan och tyckte det var en frän klocka för en billig peng, så slog till på den. Den blir levererad nu i veckan, men redan nu så är jag på jakt efter nästa klocka. Varianten jag har köpt är en traditionell svart dykare, så därför skulle jag vilja komplementera med en rolig SOMMAR-dykare. Har kollat runt litegranna och föll rätt mycket för Glycine Combat Sub i lite olika varianter, se nedan (lånade bilder):

Glycine-Watch-Combat-Sub-200m-Automatic-Orange-Bezel-3863.18AT-O-1-3863.18AT%20O-1-7.jpg


s-l1600.jpg


Glycine-Watch-Combat-Sub-2-tone-Blue-200m.-Automatic-3863.38-B6-MB-3863.38_20B6-MB-1.jpeg


Glycine-Combat-2-tone-Automatic-Watch-GL-224-Stainless-steel-3863.39-R-1.jpeg


Summa summarum, jag vill ha en till, ROLIGARE dykare än den jag redan beställt, och den med Orange bezel har blivit lite av en favorit, samtidigt så tycker jag Golden Eye samt de andra två exemplaren med blå samt röd bezel är snygga, framförallt med hur indexen skiljer sig från den första varianten jag visade.
Kan tillägga att jag helst vill ha på länk, därav så faller Goldeneye bort lite.

Vad tycker ni andra? Någon som haft någon av dessa klockor och kan komma med lite feedback? Kvalitetmässigt, hur står den sig?

Har ni tips på liknande klockor i samma prisklass (7-10k) så får ni gärna länka sånt med.
 

levman

Cartier
Jodå, tittat en hel del på Aquisen, men känner att den är lite tjock... Combat Subben ligger på 10.6mm vilket gör att den glider nog bra in under en schysst vit skjorta i sommar.
 

levman

Cartier
Intressant klocka, helt klart @yonsson :) Inte riktigt vad jag är ute efter dock. Efter närmare eftertanke så lutar det åt någon av dessa två:

Glycine-Watch-Combat-Sub-200m-Automatic-Orange-Bezel-3863.18AT-O-1-3863.18AT%20O-1-7.jpg


Glycine-Combat-2-tone-Automatic-Watch-GL-224-Stainless-steel-3863.39-R-1.jpeg


Tycker orange bezel är så HIMLA coolt, men tavlan på den röda bezeln är lite snyggare...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Intressant klocka, helt klart @yonsson :) Inte riktigt vad jag är ute efter dock. Efter närmare eftertanke så lutar det åt någon av dessa två:

Glycine-Watch-Combat-Sub-200m-Automatic-Orange-Bezel-3863.18AT-O-1-3863.18AT%20O-1-7.jpg


Glycine-Combat-2-tone-Automatic-Watch-GL-224-Stainless-steel-3863.39-R-1.jpeg


Tycker orange bezel är så HIMLA coolt, men tavlan på den röda bezeln är lite snyggare...
Kört glycine för något år sedan och har bara gott att säga.
Enda svagheten skulle vara länken.. Lite tråkig.
Hade jag varit i din sits så hade jag lagt till lite och siktat på en oris aquis.
Är inne på min andra nu och det är en ordentlig klass skillnad mellan combat sub och aquis.
 

levman

Cartier
Kört glycine för något år sedan och har bara gott att säga.
Enda svagheten skulle vara länken.. Lite tråkig.
Hade jag varit i din sits så hade jag lagt till lite och siktat på en oris aquis.
Är inne på min andra nu och det är en ordentlig klass skillnad mellan combat sub och aquis.
Uppskattar din input, men är inte Aquisen rätt tjock? Har för mig att den är 13+ mm i tjocklek? Combat sub ligger på nätta 10.6, vilket gör att jag tror den kommer glida in bra under eventuella skjortärmar.

Men, ska ta definitivt ta en extra titt på Aquis.
 

Zingo

Rolex
image.jpeg

KS officiella sommarklocka 2016, SRPA21 aka Turtle PADI, get on it! :D
Kanske bara är jag som tycker att det ser lite tacky ut med Padi reklam om man inte är dykare? Undrar om det blir en "standard" sovenir får de som tagit OW på Thailand semestern...?

(Och ja, jag dyker och ja, alla får bära dykarur och ja, klockan i övrigt är helt ok, eller utan det där turtelskalet så hade den varit ok)
 

levman

Cartier
Nackdelen med Combat Sub är de ynkliga bandhornen. När man väl har upptäckt det så går det inte att blunda. Ser ut som nednötta små mjölktänder.
y2a2ahah.jpg
Kul med input jag inte lagt märke till. Sedan får man väl ha i åtanke att detta är en klocka för 7k (inom EU) eller 10k (i Sverige) och då kan man väl inte få allt. Jag som ny har inte direkt ekonomin att stega in på en jättedyr klocka från början utan provar mig hellre upp för stegen :)

En Aquis kommer det nog bli tids nog.. Men i så fall får den ersätta mitt första nyförvärv som kommer i veckan. Återkommer med paketöppning.
 
Hej alla,

För en månad sen eller två skrev jag här att jag var ute efter en dressare, men fick en hel drös med förslag som gjorde att jag gled över mer och mer mot dykare som ändå kunde ha lite "dress" över sig. Sökte runt en massa för en bra "första" pjäs då jag inte ville spendera alltför mycket på mitt första riktiga klockköp.

En dag så upptäckte jag en tråd om Obris Morgan och tyckte det var en frän klocka för en billig peng, så slog till på den. Den blir levererad nu i veckan, men redan nu så är jag på jakt efter nästa klocka. Varianten jag har köpt är en traditionell svart dykare, så därför skulle jag vilja komplementera med en rolig SOMMAR-dykare. Har kollat runt litegranna och föll rätt mycket för Glycine Combat Sub i lite olika varianter, se nedan (lånade bilder):

Glycine-Watch-Combat-Sub-200m-Automatic-Orange-Bezel-3863.18AT-O-1-3863.18AT%20O-1-7.jpg


s-l1600.jpg


Glycine-Watch-Combat-Sub-2-tone-Blue-200m.-Automatic-3863.38-B6-MB-3863.38_20B6-MB-1.jpeg


Glycine-Combat-2-tone-Automatic-Watch-GL-224-Stainless-steel-3863.39-R-1.jpeg


Summa summarum, jag vill ha en till, ROLIGARE dykare än den jag redan beställt, och den med Orange bezel har blivit lite av en favorit, samtidigt så tycker jag Golden Eye samt de andra två exemplaren med blå samt röd bezel är snygga, framförallt med hur indexen skiljer sig från den första varianten jag visade.
Kan tillägga att jag helst vill ha på länk, därav så faller Goldeneye bort lite.

Vad tycker ni andra? Någon som haft någon av dessa klockor och kan komma med lite feedback? Kvalitetmässigt, hur står den sig?

Har ni tips på liknande klockor i samma prisklass (7-10k) så får ni gärna länka sånt med.
Jag tycker att du ska göra som du tänkte först och köra på Glycine. Den sista röda har jag aldrig sett förut men det var riktigt j-a snygg! Blev sugen på en själv...
 
Topp