• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till svärmor

Svärmor fyller snart 70 och vill köpa en ny klocka. Hon har sportat en Cartier i 30-år och vill ha något nytt.

Utseendemässigt har nämnt att hon tycker om vitguld/stål med blå urtavla. Gärna med stenar- "bling". Hon är inte typen som gillar Daytonas eller dykare så det måste vara en riktig damklocka.

Vad tror ni?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
116234%2520dj%2520Blue%2520dial%2520SS%2520Ibe%2520wg%2520fl%2520bez%2520jub%2520r.jpg

(ingen aning om tavlan/klockan är kosher eller något högg bara en bra illustrerande bild på google)

Sen har du ju Datejusts i storlekarna 26mm, 31mm samt 36mm. Beror ju på lite vad man är ute efter för size. Finns en hel del blingade DJ's så det är bara börja spåna :)
 

JayJay

Rolex
Tänk på att lite större klockor ofta är praktiskt för läsbarheten till äldre personer. En DJ på 36mm borde funka och ska hon ha den länge borde man nog inte gå under det.

Vad pratar vi för budget? Blir lättare att komma med input då.
 
Tänk på att lite större klockor ofta är praktiskt för läsbarheten till äldre personer. En DJ på 36mm borde funka och ska hon ha den länge borde man nog inte gå under det.

Vad pratar vi för budget? Blir lättare att komma med input då.

Min hustru kommer ärva den så budgeten är hög :)
Skämt å sido så är det nog viktigare att det blir rätt klocka. Säg att taket går runt ca 200K...
 

Galaxy

Rolex
Tänker spontant på denna DD som Ernesto testade i NY. Ingen koll på priset, men en ny DD 118239 med sivler/vit tavla ligger på 219K på uret, så en begagnad sådan i nyskick vore grym!
lgk4hRO.jpg



Eller lite mer elegant (iofs inte blingig), 118139 WG BL:
130429_IMG_5221_zpse762fa53.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag skulle nog säga lady eller midsize datejust. På (äldre) kvinnor tycker jag 36 mm kan se lite konstigt ut. Spenderar hon 200k på en klocka bör det stilmässigt passa bäst med en mindre (jag vet, fördomar).
Kolla exempelvis dj 178383 för ca 140k, tt med lite frost. Eller varför inte en reverso, den kan du låna sedan...

Kolla även zenith. Det finns några schyssta ur i klassen med månfas. Det blir något att diskutera på bridgekvällarna... (Fördom igen)
 
Topp