• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till tjejen

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hej på er!

Lurar på att köpa en fin klocka till tjejen hör framöver, har dock inget konkret exempel på vad hon vill ha så jag väntar med en wtb annons tills jag vet lite närmare :)
Här är hennes kriterier som jag har snappat upp:

Inte stål, helst gulguld (där drog det redan iväg)

Inte läderarmband, länk eller gummi.

Gärna något tjejigt, typ rosa urtavla, men kanske inget måste.

Storlek någonstans mellan 34-38mm


Vet inte riktigt vad jag har för budget men upp till kanske 30-40.

Begagnat eller nytt fungerar.

Vet att jag för ett tag sen såg en midsize breitling på vitt gummi, undrar om den finns i guld och med några år på nacken till vettig peng???

Eller midsize seamastern?

Hmm

Mvh Robin
 

Greven

Audemars
Kul att du vill köpa en klocka till dig flickvän! Bra budget. Dock som du skriver, guld gör ju att priserna drar iväg. Du nämner Breitling på vitt gummi, vad tror du om den här Omega på vitt gummi? Inte guld, men "tjejigt" som var ett önskemål i specen. Klockan finns just nu på Uret inom budget: http://www.uret.se/omega-constellation-35-mm-colors-white-dial-p-10137.html

Lycka till med köpet! Dela gärna med dig av bilder när du köpt något. :)
 
Senast ändrad:

Landshark

Cartier
En begagnad guld DJ på länk förefaller gå att pressa in i budget: http://www.chrono24.se/rolex/dateju...lSubpath=/rolex/index.htm&manufacturerIds=221


DJ.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag tror tyvärr att budget på 30-40 lax i kombination med önskan om guld klocka + länk sätter många käppar i hjulet för dig. Ska fundera lite....
 
L

LadyA

Guest
Kolla så det är ok med begagnat bara. Tror kvinnor i genomsnitt är mer negativa till begagnat än män i genomsnitt.

Ingen aning om andra tycker det är så, inte jag i alla fall. Beror ju iofs på om det är full set eller inte så man har någon historik på objekten. Tänker på så att man inte köper kopior eller stöldgods...

En kul idé vore ju att om du ska ge henne den i födelsedagspresent: försök hitta någon från samma årtionde. T.ex. fyller hon 40 köper du en klocka som är ca 40 år gammal. Eller så kan du ju alltid förklara att klockan iaf "kostar fyrtio (k)" ;)

Annars är det väl bara att säga: "du är ju vintage och begagnad, men liksom klockan i bra skick för det" :D
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Tusen tack för alla svar, roligt med lite diskussion :)

En guld dj är i princip inom budget men är ju lite gubbig kanske. Man kan ju iofs pimpa den med en typ rosa aftermarket tavla, men det är ju snudd på vansinne :)

Har sett några breitling chronomat i helguld på läder inom budget, dessa är väl på runt 36mm och går ju att sätta gummi på istället för läder?

Det skulle kunna fungera....

Men hur är det med andra märken?

Cartier? Chanel har väl något keramiskt material??


Mvh Robin
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg

Hittade tyvärr ingen bättre bild. Med en sån här hamnar du inom budgetramen och då snackar vi nyköp. Min fru har en i stål med rosa pärlemotavla. Riktigt snygg.
 
Intressant då jag är i samma fundering dock långt ifrån din budget men sen har jag lämpligt nog en damsom aldrig i livet skulle bära en klocka i guld eller TT (vilket ju då rimmar bra med min låga budget) omegan som länkades var högst intressant!
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Såg en skx007 på jubilee på en dam ikväll, sjukt snyggt.

Vad jag vill komma till, spelar mindre roll vilken klocka det är så länge det finns lite tanke bakom.
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hej igen klockvänner!

Breitlingen jag länkade till var en chrono cockpit eller vad den nu hette, dom insåg sitt misstag och höjde priset, jag skulle hållit truten och köpt den ;-)

Datejust är lite på gränsen, den är inte så.... Tjejig. Men rätt exemplar med rätt tavla kanske.

Jag är osäker på tvåton. Hon är inte tokig i guld eller dyra saker, men stål passar inte till hennes hud enligt henne själv. Hon är inget direkt dyrt innan, det mesta är från typ glitter osv....

Begagnat fungerar. Bara jag ser till att den är rengjord och presenterar det på ett bra sätt :)

Har kollat på chrono 24, lite svårt är det allt!

Mvh Robin
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Den var helt okej!

Men håller breitlingen högst än så länge. Har mailat lite med säljaren och han verkar seriös.

Bara jaga rätt på ett passande gummiband isåfall. Visst har väl breitling själva gummi i 16mm?

Mvh Robin
 
Topp