• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka tills lördag (3000 kr)

Asplund

Patek
2-Faktor
Har fått i uppdrag att införskaffa mig en klocka för max 3000 kr tills på lördag, nytt som begagnat.. Har ingen bra koll på den prisklassen och hoppas på lite hjälp här, vad är mest bang for buck som går att få tag i tills på lördag förmiddag?

Tacksam för all input!

/Asplund
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Är det du som ska klockan? Vad är du ute efter för typ av klocka, och varför just till på lördag? Svara på dessa frågor tre, och jag ska bringa dig evig visdom.
 

Norra

Panerai
Ska du ha sprillans nytt är certina/tissot bra om du vill ha swiss made, automat kan dock bli svårt att hitta för 3. Annars finns alltid vintage, vilket är nice eftersom de har en annan själ än nya klockor, samt en vacker patina. Då kan du även hitta en mekanisk, kanske en gammal Omega?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
1.1. Nej en vän som fyller år, vi är tio grabbar som ska in med 300 kr/pp jag är den enda som kan klockor och har därför fått uppgiften att köpa.

1.2. Hade vi haft limit på 3000 kr/pp hade det varit en lätt match ;D

2. Inte allt för sportig läs:G-Shock tror med på något åt det dressiga hållet!

3. Vi firar honom på lördag eftermiddag.

Kör! :D
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Om man siktar in sig på beggat, vilket jag hade gjort, så kommer du pga tidsbegränsningen få nöja dig med den svenska begagnatmarknaden. (Duh :rolleyes: )
Om du tror att han hade uppskattat något lite mer dressat så skulle kanske Hamilton kunna vara ett alternativ? Denna hittade jag efter en snabb sökning på K&S, vet dock inte om den finns kvar: https://klocksnack.se/threads/fs-36mm-hamilton-khaki-slumpas-bort.5553/
Jag ska kika runt lite mer, skriver i tråden om jag hittar något.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Telmex intelligent quartz. Då blir det pengar över till massa färgglada natos från singular.
 

Wi

NLA
2-Faktor
köp min?
du får den billigare än 3k, pma mig om du är on.
Kommer med box,cert, org.länk, org.tavla och klockan är i superfint skick med garanti kvar.
e4vEaSk.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
En SARB! Ligger som sagt en 065 ute. Annars en 059 om den inte ska vars för dressig. har det inte legat ute någon relativt nyligen på TTT också?
 

Barda

Cartier
Trist att behöva döda diskussionen. http://www.klockia.se/tissot-automatic-iii-t065-430-16-051-00.html
Lägg beställningen nu och du har den på fredag. Finns ju med vit urtavla också om man gillar det. Då får han nytt (borde vara en självklarhet), Schweiziskt och automat.
Nog sagt.
Varför är nytt en självklarhet? Jag hade hellre fått en vintage Omega (även när jag inte hade jätteintresse för klockor) än en Tissot (även fast vissa är väldigt fina). Nya kan man ju enkelt köpa själv, även som oinvigd...
 

Emil

Cartier

Asplund

Patek
2-Faktor
Tackar så mycket till alla som bidragit i tråden, har fått hjälp med några alternativ som jag ska titta närmre på!

Tack igen :)
 
Topp