• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka utan tillbehör

Samma modell verkar gå för 40 lax och uppåt på chrono24.se, så den som är intresserad av just denna modell har verkligen möjlighet att göra ett kap här.

Samma modell verkar gå för 40 lax och uppåt på chrono24.se, så den som är intresserad av just denna modell har verkligen möjlighet att göra ett kap här.
Vi säger så här. Om det vore auktion skulle startpriset vara 20 000:- och slutpris närmare 30 beroende på hur många som är med och budar. Så släppa den för 20 har du inte ens försökt göra en bra deal.

Som sagt modellen ligger listad från 35 000 ända upp till 49 000 på chrono24, beroende på försäljare osv.

Som flera innan nämnt. Se till och fixa till klockan med serviceintyg, kvalitets intyg, ny låda, papper osv och du kan få ut mer för den om du vill sälja.
Men... detta kräver att du spenderar pengar.
Att bara dumpa ut en klocka för ett slump pris är minst sagt taffligt.

Men om du är desperat panta klockan ta pengarna, det är ditt val.

Såg precis att du la ut den när du nådde 20 poster...."applåder" ; ) till och med sänkt priset med 2000kr. Desperat är bara förnamnet....
https://klocksnack.se/threads/montblanc-heritage-spirit-orbis-terrarum-112308.96043/

Senast ändrad:
Skulle verkligen satsa på intyg, sedan fixa låda för att sen sälja klockan för minst 30k iallfall. Du spenderar kanske bara 2-3k och tjänar minst 10k på det.

Att de ska bli en stor grej av allt? Va spelar de för roll alla har olika sits/behov än att sitta pika? Kan säkert få ut mer än 20 för den om man har tid. De kanske de jag ibte har är kanske behov o få loss 20 som sagt alla har olika situationrr/behov

Vi säger så här. Om det vore auktion skulle startpriset vara 20 000:- och slutpris närmare 30 beroende på hur många som är med och budar. Så släppa den för 20 har du inte ens försökt göra en bra deal.

Som sagt modellen ligger listad från 35 000 ända upp till 49 000 på chrono24, beroende på försäljare osv.
Du kan med enkelhet köpa en oanvänd full set sådan för 35-36 via Chrono. Att då tro att en auktion skulle ge ett pris närmare 30 på en i begagnad skick utan tillbehör och cert samt okänt årtal på klockan tycker jag låter väldigt orealistiskt. Vi pratar om Montblanc, inte Rolex. Andrahandsvärdet på dessa typer av märken brukar vara en bråkdel av nypriset. I bästa fall tror jag klockan kan säljas för 18-20, men tyvärr tror jag man får räkna med en ganska lång försäljningstid på det priset, då klockan är så pass speciell och märket inte är jättepopulärt. En snabb affär på denna klocka är ett pris på 15 eller under det mer realistiska, inte 20-30.

Har du någon bild där man ser klockan på din farfars handled? Som betryggande bevis på att det faktiskt är arvegods?

Jag köper att folk lätt kan tor att jag är paranoid men i tider där bedragare lever till höger och vänster skulle detta kunna vara ett exempel på någon som försöker sälja stöldgods.

Jag vill inte trampa någon på tårna med detta inlägg och ber om ursäkt till TS ifall det verkligen är ett legit ärvegods från hans farafar. Men hos mig ringer alltid varningsklockor när ågon utger sig för att sälja en klocka utan papper eller liknade i "behov av snabba cash". Vill poängtera att jag nödvändigtvis inte tror att detta behöver vara fallet men jag blir misstänksam i dessa situationer. Inte heller vanligt att en farfar bär en ny montblanc world timer, utan oftast är det gamla vintage klockor. Återigen är det mycket möjligt att Trådstartarens farafar faktiskt hade just den klockan men ville bara dela med mig av min syn på saken.

Hemskt att man ska behöva konspirera i detta egentligen men bedragare blir smartare och smartare.

Utifrån den diskussion som förs i den här tråden och andra trådar just nu om den här klockan misstänker jag att den inte blir såld för 20k, inte på detta forum i alla fall.

Nej nej, "Classy" är att kommentera vad folk, man inte känner, skall göra med sina döda släktingars saker. I ett diskussionsforum, på nätet, för klockentusiaster :heart:
Mm. Dessutom riktigt classy att i var och varannan tråd sprida negativ energi och antyda att folk ”inte har råd” och vara sådär odiskret med att man tycker att man är förmer än andra. Lägg till lite bitterhet över att ha missat tåget på Rolex/AP/PP hypen så snackar vi.

Riktigt classy.

Du är behov av cash och har en DD? Denna MB utan papper som är ärvd blir mer skum
https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-18038.96210/
Ja i helgen sålde han en MB utan papper för 18k som han ärvt av sin farfar för han var i akut behov av pengar. Igår la han ut en skärmdump i blocket tråden där han försökte köpa en tag för ”sista pris snabb affär 13k”. Redan då tyckte jag något var off.. dagen innan vara i akut behov av pengar och sälja klocka och dagen efter lägger bud på en ny klocka. Sen idag kommer denna annons ut. Fått väldigt dåliga vibbar av denna nya medlem...

Montblanc är såld.. Daydate är en väns som jag hjälper. Vf peaka när du inte vet hela historian? Han har även en 16610 som jag ska hjälpa sälja och till dom finns box kvitto till rolex
Då bör det absolut framgå av annonsen på K&S att du säljer DD åt en vän och att det inte är din egna, särskilt då du skriver att MB är din första/enda exklusiva klocka, blir väldigt motsägelsefullt

Ja i helgen sålde han en MB utan papper för 18k som han ärvt av sin farfar för han var i akut behov av pengar. Igår la han ut en skärmdump i blocket tråden där han försökte köpa en tag för ”sista pris snabb affär 13k”. Redan då tyckte jag något var off.. dagen innan vara i akut behov av pengar och sälja klocka och dagen efter lägger bud på en ny klocka. Sen idag kommer denna annons ut. Fått väldigt dåliga vibbar av denna nya medlem...
Denna rolex som sälj är en väns som jag hälper och som sagt vad är problemmet med de?

Senast ändrad:
Jag syfta mer på hycklandet med ”behöver akuta pengar så säljer arvegods” sen dagen efter man sålt så lägger man bud på en ny klocka. Känns väldigt oärligt och tvivlar starkt att du nånsin var i behov av akuta pengar, och personer som ljuger om såna typer av småsaker är inga personer jag skulle göra affärer med. Speciellt inte när det är klockor utan cert osv. Stinker stöldgods in my opinion.

Det är väl varken första eller sista gången något sådant kommer hända. Killen kanske är i behov av pengar eller helt enkelt inte gillar klockan han fått..
Han måste väl få kunna göra vad han vill med den utan att du få en pik som den där..?
Eller inte gillade sin farfar??

Tillbaka
Topp