• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockabbonemang

D

Deemfo

Guest
Screenshot_20220209-195712_Samsung Internet.jpg

Såg reklam för klockabbonemang hos Stjärnurmakarna.
Länk: https://klockabonnemang.se/

Personligen inget för mig men vad tycker ni andra? 🤔

PS. Vet inte vart denna diskussion ska ligga, moderator får gärna flytta till rätt.

Det diskuterades lite i våras när det var på tapeten: https://klocksnack.se/threads/abonnera-på-klocka.148798/

Oavsett vad man tycker om själva upplägget så tror jag definitivt att det finns en marknad för det och många andra butiker erbjuder liknande lösningar för bl.a. glasögon, hemelektronik etc. etc.

Det som skiljer sig i detta fall och som potentiellt är ett problem är att de flesta som inte är klockintresserade nöjer sig med en klocka och den som är så pass horologiskt intresserad att man vill ha flera olika klockor att byta mellan tilltalas nog inte heller av varken upplägget eller klockorna i sig. Å andra sidan skulle det även kunna sägas om t.ex. glasögon. 🤔

Jag har mer än en bekant som postar bilder på sina enklare klocksamlingar med gant, dw, armani och kanske en victorinox och är superstolta över dessa. Skulle inte förvåna mig det minsta om någon av dessa skrev upp sig på ett abonnemang.

Nördarna här är ju som konstaterat inte målgruppen

Jag har mer än en bekant som postar bilder på sina enklare klocksamlingar med gant, dw, armani och kanske en victorinox och är superstolta över dessa. Skulle inte förvåna mig det minsta om någon av dessa skrev upp sig på ett abonnemang.

Nördarna här är ju som konstaterat inte målgruppen
Detta tycker jag är superintressant, nån som samlar på och postar bilder av något som inte intresserar dem. Vet du om dessa personerna postar allting de handlar eller är det bara klockor.

Detta tycker jag är superintressant, nån som samlar på och postar bilder av något som inte intresserar dem. Vet du om dessa personerna postar allting de handlar eller är det bara klockor.
Jag tror nog att det finns ett intresse för snygga accessoarer av kända märken. Intresset är inte horologiskt så att säga.

Men jo, det postas nog ganska mycket om det materiella.

Var väl egentligen bara en tidsfråga innan detta kom till klockbranschen. De som redan hoppat på abonnemang för glasögon, skönhetsprodukter och bil kommer säkert hoppa på även det här 🤪

Gemene man tror nog att ovanstående klockor är exklusiva och tycker dom är toppenbra. Handlar nog om okunskap eller brist på intresse, dom flesta går på utseendet tror jag.

Så otroligt korkat!
Ja, verkligen. Så här ska Svenne klock-lover plocka ihop sina favoriter, som han sedan avbetalar på 36 månader. Efter 36 månader kan han byta ut EN klocka och så fortsätter en ny 36-månaders period? Det är ju ingen som helst skillnad mellan detta och att köpa fyra klockor på avbetalning med återbetalningsperiod 36 månader. Förutom vid tillfället då en ny 36-månaders period startar, för då får hen byta ut EN (??) klocka och så fortsätter det "förmånliga" upplägget att löpa på.

Nog för att det länge varit nedförsbacke när det gäller Stjärnurmakarnas varumärke, men det här var spiken i kistan.

Utifrån vad jag läser så verkar det i princip handla om en avbetalningsplan på 36 månader. Eller finns det någon skillnad? Måste man t.ex. lämna tillbaka klockorna efter 36 månader, så att det mer handlar om att hyra klockorna?

Utifrån vad jag läser så verkar det i princip handla om en avbetalningsplan på 36 månader. Eller finns det någon skillnad? Måste man t.ex. lämna tillbaka klockorna efter 36 månader, så att det mer handlar om att hyra klockorna?
Ja, det stämmer. Och det var vad jag beskrev i inlägget ovan. Du äger alltså klockorna, men först när du slutbetalat. Avbryter du "abonnemanget" i förtid får du göra slutbetalning av återstående belopp och behåller då klockorna. Delen med vad som händer efter de första 36 månaderna och du vill byta en klocka är dock något oklar. Min tolkning är att du får fortsätta att betala samma belopp och binder dig till en ny period. Vilket är pricken över i:et så att säga...

Tillbaka
Topp