• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockaffärer i New York

Ketan

Cartier
Hej!

Ska till New York under julen så tänkte kolla in i några klockbutiker! Hade varit kul att få kolla på lite exklusivare klockor såsom AP, PP osv. Har googlat lite men hittar inte direkt något. Någon som vet några klockbutiker?

Ketan
 

Oddset

Cartier
Kolla Wempe på 5th avenue, Tourneau på 57th street och sedan har de flesta märken egna butiker på Madison avenue.

Kika in på Kenjo på 57th street också. Säljer bl.a. mycket Omega och har sjukt trevlig ägare (Steve).

Alla adresserna ovan är inom gångavstånd från varandra.

PS! Missa inte FP.Journes butik på Madison.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
AP-butiken! Jag gillar inte ens märket, men den får du inte missa.

Sen MÅSTE du hälsa på Vladdy, få bara inte för dig att köpa något.


Ett bra exempel på hur man förstör en klocka. I första steget så gjorde Rolex det genom att göra den i 41mm, funkar inte alls enligt mig. Sedan så kom den där tomten och la in slutstöten... fy fan.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Först och främst, skippa Vladdys, skräp...

Finns en jävla massa olika butiker, men diamond district (47th mellan 5th och 6th) har hur många butiker som helst med massor av vintage/beggat om det är det du är ute efter, där finns det inte bara isat utan massa "vanligt" med. Verkligen massor.

Tourneau på madison 57th är helt ok med personalen kan inte ett skit. De har en nice PP-butik iaf. Den bästa PP-butiken finns på Tiffany's fifth avenue på mezzanine fl. Gå inte till Tourneau med din egen klocka för service eller liknande, deras urmakare är helt fan sämst.

Wempe på 55th 5th är bra på nytt, trevlig personal som är kunnig med. Har (duktiga) urmakare inne typ under alla öppettimmar.

De butikerna som jag tycker är schyssta är, utan någon särskild ordning, butikerna är påkostade och personalen kan service och klockorna.

A Lange & Söhne mellan 66th och 67th på Madison
FP Journe mellan 63rd och 64th på Madison
Vacheron Constantin på 64th och Madison
Breguet mellan 55th och 56th på fifth
Blancpain mellan 51st och 52nd på fifth
AP närmast Park på 57th.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
vet att frågan varit uppe förut, så sök på forumet, så är jag säker på att du hittar
en hel del förslag!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hmm.. Diamond district.. ha stenkoll om du ska härja runt där. Mycket fuffens likaså seriösa handlare..


Finns det någon input någonstans på vilka som är seriösa och inte? Eller måste man gå på känsla?

Och hur är prisnivån på beggat? Är det som i alla andra storstäder och i allmän butik - hutlöst?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon input någonstans på vilka som är seriösa och inte? Eller måste man gå på känsla?

Och hur är prisnivån på beggat? Är det som i alla andra storstäder och i allmän butik - hutlöst?
Var där för förra veckan. Priserna varierar helt galet. Du måste ha lite känsla själv.
 

joey

Cartier
Om du har en Oysterquartz får du inte glömma att gå in till Rolex USA och byta batteri kostnadsfritt! Jag gjorde det i våras och det tog en timme.
 

fsdfsdf

Omega
Mkt bra redan sagt - kompletterar med:
  • Är ni i Vest Village är det trevlig att titta in till Grahame Fowler grahamefowler.com som är en engelsk herrekipering som alltid har tjugotalet ur i lager. Det mesta går att se på nätet och eftersom utbudet inte är så stort är det mer upplevelsen istället för att faktiskt köpa något.
  • I Flatiron district på 40 west 25th finns det en antik-salong som har ett stående bås som säljer klockor - http://www.tempvsfvgit.com/ Inte heller så stort utbud men solid.
  • Är ni i stan på Lucia-helgen är det en popup store http://thepopupflea.com/ som säkert kommer ha klockförsäljare - Man of the World, förmodligen Hodinkee samt Shinola.
 

Galaxy

Rolex
Om du har en Oysterquartz får du inte glömma att gå in till Rolex USA och byta batteri kostnadsfritt! Jag gjorde det i våras och det tog en timme.

Sorry för en sjukt gammal bump, men funkar detta alltså? Ska till NY inom en månad, och har en OQ som dsv saknar både box och papper... Kräver de något annat än själva klockan? :) Sjukt bra service oavsett!
 

Galaxy

Rolex
Ang. Diamond District förresten, har läst att man ska undvika en del butiker där, men vilka kan man känna sig trygg att besöka och ev. handla i? Hur ser priserna ut (antar att det är typ sämsta möjliga att handla i hela USA med dollarkursen, men tänker i jämförelse med andra handlare).
 

joey

Cartier
Sorry för en sjukt gammal bump, men funkar detta alltså? Ska till NY inom en månad, och har en OQ som dsv saknar både box och papper... Kräver de något annat än själva klockan? :) Sjukt bra service oavsett!
Jag gled bara in i det stora fina Rolex-huset på fifth avenue. Butiken är på gatuplan och man blir hänvisad några våningar upp för service. Jag bytte på min 17014 som jag hade på handleden och det var inga konstigheter. Och som sagt, gratis! Lycka till!
 

Galaxy

Rolex
Jag gled bara in i det stora fina Rolex-huset på fifth avenue. Butiken är på gatuplan och man blir hänvisad några våningar upp för service. Jag bytte på min 17014 som jag hade på handleden och det var inga konstigheter. Och som sagt, gratis! Lycka till!

Nice, tack så mycket för tips!
 
Topp