• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockalbum

Linkan

Rolex
Märker att majoriteten av mina bilder i min telefon är då bilder på mina egna klockor. För någon månad sedan så skapade jag ett album i telefonen som heter "Klockor" för att kunna sortera ut och lagra samtliga bilder. Min fråga till er som tar bilder via telefon, systemkamera, gopro etc. Vart lagrar ni era bilder? tar ni bort dom eller läggs dom i en mapp på datorn. Lite intressant att veta vart era "gamla" klockbilder tar vägen.
 

Greven

Audemars
Sparar alla bilder, inklusive klockbilder på dator och backar upp med två olika hårddiskar. Sedan laddar jag upp alla klockbilder på Photobucket för att publicera på KS. Så på Photobucket ligger klockbilderna i en egen mapp. Hepp!

Upptäckte dock att jag tagit bort några bilder i Photobucket och då försvann de även i tråden på KS. Så nu skall jag inte deleta några bilder i Photobucket som jag postat här.
 

SSL

Audemars
Sparar en eller flera bilder på alla klockor jag ägt (inte så många) på en extern hårddisk. I övrigt rensas allt från mobilen efter publicering på "dagens klocka" eller i annan tråd. Är för kass på att ta bild för att dom ska vara intressanta att spara.
 

SSL

Audemars
Upptäckte dock att jag tagit bort några bilder i Photobucket och då försvann de även i tråden på KS. Så nu skall jag inte deleta några bilder i Photobucket som jag postat här.

Ett problem i äldre trådar där användare laddat upp i tex Photobucket.
Bättre att ladda upp direkt här på KS.
 

Greven

Audemars
IMG_0656.JPG
 

Icaras

Rolex
Har drygt 1000 bilder från KS på datorn som jag sparade under min tapatalk-period :D
Sen så brukar jag spara bilder/text på perfekta ex i paketöppningar, ifall jag skulle behöva referensex eller info i framtiden.
 

Greven

Audemars
@Greven och @Ssl hur många bilder i runds slingor skulle ni säga att ni har sparat?
Jag sparar i stort sätt alla bilder jag tar på externa hårdiskar och rensar successivt på datorn. Genom åren har det blivit tusentals bilder, tror det handlar om kanske runt 10 000 bilder just nu. Nu pratar jag om alla bilder jag tagit förstås, jag sorterar inte ut KS-bilder och sparar på hårdisk, utan där sparar jag rubbet, dock är alla bilder sorterade på år och månad.

Jag har en klockmapp på Photobucket men efter det eminenta tipset från @Ssl så kommer jag nog att överge Photobucket.
 

Linkan

Rolex
Det var en del bilder, men som du skrev så är Det alla bilder du tar. Men ett smart sätt att kunna titta tillbaka på alla bilder du tar. Kanske ska göra något liknande
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Sparar allt från kameror gopros och telefon på dator och extern hårddisk! Är en bit över 30000 bilder nu.

Då har jag lärt mig något nytt idag. Tack för tipset!

En av anledningarna till att jag fastnat för detta forum, så enkel bilduppladning! Tröttnade på forum där man måste ladda upp dem separat.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
@JLW, gopron är den skön att ta klockbilder med? Är den värd pengarna?
Använder den endast till extremsporter, aldrig tagit bilder med den.

Nästa gopro blir hero4 silver med inbyggd skärm. Då blir det en del bilder! Hoppas den kan fungera lite som semesterkamera också. Vidvinkel är inte optimalt för klockfoton i min mening:oops:
 
Topp