• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan du inte fattar varför du har

Den här helt anonyma kvartsaren har jag aldrig gillat. Måste ha köpt den för länge sen, fattar inte varför.
Ser inte de silvriga visarna i solen, den är bara allmänt irriterande helt enkelt. Inget värde i heller, så inget att sälja.
Två gånger har jag faktiskt slängt den, men nåt gör att jag ändå ångrar mig och plockar upp den. Och tickar på, det gör den såklart...
Erkänn, du har också en sån här klockstackare du aldrig bär. Vad gör du med den?

IMG_3429.jpeg

För mig blir det helt klart min gamla Daniel Wellington som jag bar innan klockintresset slog till. Den har också åkt i sopen några gånger men plockats upp vid varje tillfälle. Det halvkassa läderbandet (som ändå hållit massa år) används som någon typ av beaterband och uret har jag som lite ritual att alltid jämföra varje ny klocka med. Klockor tenderar att poppa lite extra när de läggs bredvid den platta och fantasilösa DWn.

IMG_3463.JPG

För mig blir det helt klart min gamla Daniel Wellington som jag bar innan klockintresset slog till. Den har också åkt i sopen några gånger men plockats upp vid varje tillfälle. Det halvkassa läderbandet (som ändå hållit massa år) används som någon typ av beaterband och uret har jag som lite ritual att alltid jämföra varje ny klocka med. Klockor tenderar att poppa lite extra när de läggs bredvid den platta och fantasilösa DWn.

IMG_3463.JPG
Att få andra klockor att poppa, alltid en meningsfull funktion ändå! 😊

Tycker klockan är för stor, dessutom är länken något av det fulaste jag sett. Men ändå dras jag till klockan likt en magnet dras till e kylskåpsdörr.
885EF8C5-37ED-4F9F-867F-92EB01AFECBF.jpeg
Ha, den länken var ingen höjdare, håller med...
Men kan det vara en slags överordnad kärlek till klockor överhuvud, som gör att även de utdömda stackars exemplaren så ofta vägrar lägga sig ner och dö?

IMG_3463.JPG
Undrar hur många vi kan få ihop? Ett välgörenhetsprojekt kanske....
Min är grön och rosa, totalt värdelös att läsa av men kunde åtminstone donera ett armband
IMG_20220424_164734_876~2.jpg

Får man räkna in klockor som man införskaffat till övriga familjemedlemmar och nu bara blir liggandes?

Bild 1. Till hustru - undrar själv lite hur jag tänker då frun aldrig uttryckt kärlek för vintage.

Bild 2. Till dottern - snart tonåring så full förståelse att dessa känns barnsliga i överkant.

Bild 3. Till sonen - han tycker bättre om mina klockor (så det får man ju ändå se som positivt). Musse Pigg händer faktiskt att vi båda har så den ska kanske inte vara med här, men hade bara den bilden.
26BD7C10-7ABC-492C-8685-C13D136C30E7.jpeg

4D5DC836-20E1-40EF-A9B3-E5F436445A6B.jpeg

BE983BD3-5176-4A23-B408-AB4128590A8A.jpeg

Får man räkna in klockor som man införskaffat till övriga familjemedlemmar och nu bara blir liggandes?

Bild 1. Till hustru - undrar själv lite hur jag tänker då frun aldrig uttryckt kärlek för vintage.

Bild 2. Till dottern - snart tonåring så full förståelse att dessa känns barnsliga i överkant.

Bild 3. Till sonen - han tycker bättre om mina klockor (så det får man ju ändå se som positivt). Musse Pigg händer faktiskt att vi båda har så den ska kanske inte vara med här, men hade bara den bilden.
26BD7C10-7ABC-492C-8685-C13D136C30E7.jpeg

4D5DC836-20E1-40EF-A9B3-E5F436445A6B.jpeg

BE983BD3-5176-4A23-B408-AB4128590A8A.jpeg
Du har dålig koll på familjemedlemmarnas smak.
Eller så är fru och dotter som andra normala människor: ointresserade av sånt här trams som kallas armbandsur 😊

Tillbaka
Topp