• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du skulle köpa om inte...

Mangusta

Cartier
De flesta ogillar vissa klockmärken av en eller annan orsak. Vilken klocka skulle du köpa om det inte råkade vara just en XXX? Diskutera!
 

SSL

Audemars
En "Tudor Explorer" med skölden hade inte suttit helt fel. Den cleana Explorervarianten då, kan inte Rolex ref. Inga datum, veckodagar eller hokuspokus.
 

Mangusta

Cartier
En "Tudor Explorer" med skölden hade inte suttit helt fel. Den cleana Explorervarianten då, kan inte Rolex ref. Inga datum, veckodagar eller hokuspokus.

Men du vill inte köpa den för att det är en Tudor?

Jag förstår, men eftersom att jag köper klockan och inte märket så ser jag inte problemet.

Okej, men då är du annorlunda än många andra av oss som ofta ser till märket när vi köper något.
 

Mangusta

Cartier
Nja det vet jag inte. Jag tar ju hellre en fin Mercedes än en skitsunkig Ferrari.
Man får se mer till skick och modell än märke.

Jag förstår hur du menar men det var inte riktigt så jag tänkte i frågeställningen; nytt och fräscht mot gammalt och ruttet. ;)

Själv skulle jag nog köpa en grå Omega AT om jag inte hade något (jag inte kan förklara) emot märket.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Den där frågeställningen... Alltså, köper du klockan köper du ju märket också.

Men men, för att svara på din fråga: Jag vet inte.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag förstår hur du menar men det var inte riktigt så jag tänkte i frågeställningen; nytt och fräscht mot gammalt och ruttet. ;)

Själv skulle jag nog köpa en grå Omega AT om jag inte hade något (jag inte kan förklara) emot märket.

Skulle kunna tänka mig senaste bond-omegan. Om det inte vore för att det var Bond. Dykaren med 007 sekundvisaren går fetbort också.

Annars trevliga klockor.

Nu svarade jag typ på din fråga.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Okej, det finns en snygg liten Sub liknande Seiko. Den är cool. Men det är Seiko. När JAG tänker på Seiko så är det ingen idyll jag har i huvudet.

PS. Jag har två ärvda Seiko som får väldigt lite handledstid just pga att det är Seiko.

Nu fick du svar på frågeställningen!
 

Mangusta

Cartier
Okej, det finns en snygg liten Sub liknande Seiko. Den är cool. Men det är Seiko. När JAG tänker på Seiko så är det ingen idyll jag har i huvudet.

PS. Jag har två ärvda Seiko som får väldigt lite handledstid just pga att det är Seiko.

Nu fick du svar på frågeställningen!

Alltså, nu när du nämner Seiko som jag hade lyckats förtränga så skulle jag hellre gå utan klocka än att ha en Seiko på armen. Jaaa, jag vet att det säkert är jättebra klockor men jag fixar inte det märket bara.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Det må hända men då är jag väl en snobb då. Observera att jag inte har sagt att jag ser ner på folk som har och gillar Seiko men jag vill inte ha någon själv. Bara så det inte blir något tjafs om det, tack.

Äsch, Seikomaffian kommer att hitta dig ;)


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Suck! Bara att leta fram riddarrustningen och macheten igen. :angel:

Hur funkar iPhone 9 förresten? Tänkte byta upp mig från 5S snart. :p

Hade 5S tidigare. De märkbara skillnaderna är snabbare och bättre prestanda, 9 mpx och bildskärmen är på hela ovansidan. Du kan även tala svenska med Siri ;)


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Mangusta

Cartier
Hade 5S tidigare. De märkbara skillnaderna är snabbare och bättre prestanda, 9 mpx och bildskärmen är på hela ovansidan. Du kan även tala svenska med Siri ;)


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk

Nice! Men låt mig gissa, skärmen är samma storlek som på 5S eftersom att vi Applenördar tydligen inte vill ha större skärm enligt gänget i Cupertino? ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nice! Men låt mig gissa, skärmen är samma storlek som på 5S eftersom att vi Applenördar tydligen inte vill ha större skärm enligt gänget i Cupertino? ;)

Inte min! Jag är dessutom inte en Apple-nörd. Jag föredrar Samsung Galaxy alla gånger i veckan. Köpte bara den här 5S för att den är guld...


Skickas från min iPhone 9 via rymden
 

Mangusta

Cartier
Inte min! Jag är dessutom inte en Apple-nörd. Jag föredrar Samsung Galaxy alla gånger i veckan. Köpte bara den här 5S för att den är guld...


Skickas från min iPhone 9 via rymden

Då förstår jag. Jag har liksom fastnat i iPhone-träsket och nu har jag svårt att ta mig ur kvicksanden eftersom att all min info är fast i deras ekosystem och det blir svårt, för att inte säga omöjligt, att flytta det till Android. :( Vansinnigt ot men hur funkar det att slänga över musik, bilder mm på en Android jämfört med iPhone? Skulle jag teoretiskt kunna koppla upp en Android på 15 av mina närmaste vänners datorer och ta deras musik t ex utan problem och sen ladda ner all den musiken från min Android-telefon på min egen dator?

Nu låter det som om jag inte vill betala för musik och så är det inte men jag har aldrig haft Android så jag försöker lära mig skillnaderna på att inte vara så låst som alla påstår att man är med Äpplet.
 
Topp