• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan en trogen vapendragare

Femitolv

Silver
Hans klocka hade varit en trogen följeslagare under många år! Kan en klocka som är uppbyggd av en samling mekaniska komponenter kuggghjul å skruvar å annat krafs olika delar vars nytta å funktion man inte har någon anning om. Kan denna metallstycke bli en "vän" ! Där andra dödliga bara ser en förlegad leksak som de själva lämnat bakom sig på samma sätt som Raul Wallenberg övergav sina tennsoldater som barn, vilka förgäves finns i Stockholm och väntar på hans return from hell. Där Ser en "äkta" vintage klockägare något helt annat! Han ser en pålitlig trogen lojal tidsrappotör som alltid nåja oftas levererat sin uppfattning om korrekt tid! Vid de tillfällen då klockan levererat fake News om tidens position. Har jag som ägare smålett å funderat över Bodils mantra från boken tio tankar tid! Varför skiljer sig klocktid mot upplevd tid? Eller hur det nu var skrivit. En bok att läsa å begrunda. Just Nu slängde jag en blick på dagens vintagare! För säkerhets skull dubbelkollade jag denna gång mot SVT tv 2. För TV3 tid är enligt mig alltid fel just nu cirka 66 minuter fel! Märkligt men fakta. Titta så får ni se! Ute är det solsken det är dags å piggna till å köpa en klocka till kanske en som håller tiden i vart fall bättre än TV3 !!

Hans klocka hade varit en trogen följeslagare under många år! Kan en klocka som är uppbyggd av en samling mekaniska komponenter kuggghjul å skruvar å annat krafs olika delar vars nytta å funktion man inte har någon anning om. Kan denna metallstycke bli en "vän" ! Där andra dödliga bara ser en förlegad leksak som de själva lämnat bakom sig på samma sätt som Raul Wallenberg övergav sina tennsoldater som barn, vilka förgäves funnit i Stockholm och väntat på hans return from hell. Där Ser en "äkta" vintage klockägare något helt annat! Han ser en pålitlig trogen lojal tidsrappotör som alltid nåja oftas levererat sin uppfattning om korrekt tid! Vid de tillfällen då klockan levererat fake News om tidens position. Har jag som ägare smålett å funderat över Bodils mantra från boken tio tankar tid! Varför skiljer sig klocktid mot upplevd tid? Eller hur det nu var skrivit. En bok att läsa å begrunda. Just Nu slängde jag en blick på dagens vintagare! För säkerhets skull dubbelkollade jag denna gång mot SVT tv 2. För TV3 tid är enligt mig alltid fel just nu cirka 66 minuter fel! Märkligt men fakta. Titta så får ni se! Ute är det solsken det är dags å piggna till å köpa en klocka till kanske en som håller tiden i vart fall bättre än TV3 !!
Glömde bilden ;-)!

Bilagor

• 3C8F252B-3C04-48BD-80EE-B48F1C5385F3.jpg
    3C8F252B-3C04-48BD-80EE-B48F1C5385F3.jpg
    229.3 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp