• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan klämtar för valet - Politikerklockor

D

Deleted member 1154

Guest
Här gäller det att passa tiden. vad kör han för klocka idag? såg denna på aftonbladet.se idag
Bara kul att fråga vad ni tror han har? Jag vill INTE inleda en politisk diskussion

 

Portofino

Panerai
Jag tror att det i Sverige är samma som i USA, i offentligheten håller man sig till billigt, utanför..not so much. (Löfven har nog billigt "off camera" också dock..)
bill clinton.png

Som president bar Bill en timex ironman... Efter valet..
b.png

bill.png
 
D

Deleted member 1154

Guest



Statsministern Fredrik Reinfeldt bär en klocka av märket Longines Evidenza Chronograph som kostar mellan 22 000 och 26 000 kronor, men riskerar inte att utsättas för kritik på samma sätt som Sahlin och Lundby-Wedin eftersom han representerar kapitalismen.
Enligt Reinfeldts kansli fick han klockan i förstapris när han blev utsedd till "Mäktigast under 40 år" av tidningarna Affärsvärlden och Shortcut 2003.
Han har också en exklusiv portfölj som enligt uppgift är värd minst lika mycket och det var en gåva från Frankrikes president Nicholas Sarkozy 2007. I händelse av en valförlust måste den lämnas tillbaka eftersom den tillhör staten.
Arbetarrörelsens representanter har så pass höga löner att de kan kosta på sig allehanda lyxartiklar och ett gott liv, till skillnad från alla de personer som förlorat sina jobb i finanskrisens spår. Naturligtvis har de rätt att lägga sina pengar på vad de önskar, men får räkna med att de sticker i ögonen på vissa.
De säger sig representera en viss grupp av människor, men lever i själva verket långt ifrån dessa, något som påminner om före detta ryska politruker.

länk:
http://www.politico.se/artikel/706/bör-partiledarna-exponera-sin-lyx/


för övrigt kan tilläggas att sökningen "reinfeldt klocka" på google gav endel kul bilder :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Trådskapare sa ju specifikt att det skulle skippas såna kommentarer..

On topic känns Löfven som en datejust på sladdrig jubilee-typ. Skulle se hårt ut.
Det ligger inget polistisk i att tro att han bär en billig klocka? Skulle tro att han bär något från Ur&penn eller "25-år i tjänst" guldklocka!
 

Helvetia

Cartier
Det ligger inget polistisk i att tro att han bär en billig klocka? Skulle tro att han bär något från Ur&penn eller "25-år i tjänst" guldklocka!

Jag tror du har rätt om vad han bär för klocka, men det var ju inte så det lät i ditt första inlägg.

Tror det är en tämligen blocköverskridande åsikt att folk tycker man är dum i huvudet om man lägger tiotusentals kronor på en klocka.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Jag tror du har rätt om vad han bär för klocka, men det var ju inte så det lät i ditt första inlägg.

Tror det är en tämligen blocköverskridande åsikt att folk tycker man är dum i huvudet om man lägger tiotusentals kronor på en klocka.
Kan jag hålla men om, men nu håller vi topic!

Svårt att se någon svensk politiker som ens har klocka synligt tycker jag, verkar nästan vara många som skippar klocka, offentligt iallafall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bill Clinton har en JLC på andra bilden med vridringen satt till kl 6 som tack till insatsstyrkan som sköt Bin Laden. Känns härligt amerikanskt.

Jag tillhör de som tycker man bör bära svenskt om man representerar Sverige. Kör Volvo, bär Acne/Filippa K och ha en SS klocka. Priserna bryr jag mig inte ett skvatt om.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det blir nog lättare att komma undan med en SS.
"Jamen, jag stödjer ju bara svenskt näringsliv".

Ungefär som att många VDar åker Volvo. Spelar ingen roll att de kostar 500k, det är "bara en Volvo" i folk ögon.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
No offense men ni som inte tror att det finns någon form av tanke bakom vilka klockor politiker använder är nog lite naiva :)
 

Marlowes

Breitling
@hampusg: jepp ... och som många andra medvetna personer ... en tydlig markör om vem man vill vara ... precis som vilken mat man köper, vilken bil man kör (eller inte) och vilken musik man lyssnar på! ... Eller? ;)
 
Topp