• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan, länken och handleden - DEN känslan...

I min smak får den tooligare klockan gärna väga lite, medan dressklockan med fördel väger "ingenting".
Handleden är en känslig sak. Själv vill jag ha uret ovan knölen men för den skull ska den sitta hyfsat löst. Löst men inte för den skull så slappt att den kanar ner och trycker kronan i handens ovansida.
Då jag själv med fördel lämnar ifrån mig justeringar har detta lett till pinsamt många urisbesök för att korta/förlänga. Jodå, jag har trott att länken var bra, men...
Mina tre klockor sitter nu ok, men olika grad skönt. Sämst (men inte dålig) känns Seikon - tror de rätt vassa kanterna på klockans baksida spelar in.
(man får det man betalar för?).
Den dubbelt så dyra Archimeden har i alla fall ett mycket fint arbetat hus där allt känns smooth och lent på både fram- och baksida. Tackar tyskarna på Ickler för det.
Skönast på handleden är dock utan tvekan min drygt 20 år gamla enkla Tissot. Den är med 139 gram tyngst i sällskapet men lättast att bära. Den liksom bara finns där den ska, utan att kännas alls. Kanske är det Tissots länk som gör't?

0A59FE00-222F-4651-B531-FAABAD801FB6.jpeg

9777D99B-2D28-478C-BF22-4C981C717D3C.jpeg

41A11468-3A8F-4690-AC26-A710487655DD.jpeg

Tillbaka
Topp