• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan passade inte imorse!?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
När jag vaknade idag gjorde man som alla andra dagar, Sätter sig upp, försöker ta reda på var man är, gnuggar sig i ögonen för att börja fumla efter klockan.
Väl hittad drar jag på den och försöker knäppa länken, Går inte?!?!
Efter ett tag hittar jag ett läge på armen där den går att knäppa men det är riktigt tajt, tänkt att det släpper men den har suttit väldig hårt hela dagen.
Det märkliga var att igår satt den perfekt.
Hur kan man svälla upp så mycket på handlederna under natten? Brukar det inte vara tvärt om?
Slapp på morgonen och tajt på kvällen?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kan finnas anledningar att man samlar vätska och därigenom sväller...

För egen del är variationen runt handlederna ganska liten, men märkbar, beroende på temperatur och belastning - till exempel vid träning. Märks mer kring fotlederna, särskilt efter perioder av tyngre/längre träning i kombination med ökat intag av kolhydrater (som binder vätska). Men just runt fotlederna har jag inte någon klocka... ;) :D

Att kroppen binder 1-2 kg vätska är inte ovanligt och någonstans ska dessa kilon ta vägen... Du kanske har kört en period med tyngre träning och ätit i kapp i form av kolhydrater... Eller också har du bara frossat i kolhydrater och salt (pizza, till exempel) och hanterat törsten med stora mängder vätska???

1 gram kolhydrater binder 4 gram vätska.

A
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kan finnas anledningar att man samlar vätska och därigenom sväller...

För egen del är variationen runt handlederna ganska liten, men märkbar, beroende på temperatur och belastning - till exempel vid träning. Märks mer kring fotlederna, särskilt efter perioder av tyngre/längre träning i kombination med ökat intag av kolhydrater (som binder vätska). Men just runt fotlederna har jag inte någon klocka... ;) :D

Att kroppen binder 1-2 kg vätska är inte ovanligt och någonstans ska dessa kilon ta vägen... Du kanske har kört en period med tyngre träning och ätit i kapp i form av kolhydrater... Eller också har du bara frossat i kolhydrater och salt (pizza, till exempel) och hanterat törsten med stora mängder vätska???

1 gram kolhydrater binder 4 gram vätska.

A

Kanske har TS även ätit lite kreatin också???
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hmmm Har aldrig varit med om detta tidigare, därför känns det så skumt!!
Även om jag tränar hårt så brukar det inte vara problem.
Känns tråkigt att POn inte har microjustering utan måste förlängas med halv eller hel länkbit.
Här hade apelagos varit guld, med sin fjädrande länk i dykläget. :)
 

jandan

Panerai
För mycket chips & öl kanske :D
Jag har nog aldrig varit med om detta, så jag kan inte bidra med någon klokhet, tyvärr...
 

maxmol

Panerai
Sjukt. Man blir ofta svullen med värme. Så att den sitter tajtare under sommaren är inte ovanligt. Får själv justera mellan årstiderna. Men att det skulle ske från en dag till den andra är skumt. Särskilt eftersom det är en rätt så rå dag idag (i Sthlm iaf).

Är du riktigt bakis?
 

maxmol

Panerai
Att ens kæreste skulle ha tagit bort en länk är rimligt pga. motiv. Men av erfarenhet skulle jag gissa på att min sambo inte veta vart hon skulle börja för att ta bort en länkbit... Troligen skulle hon plocka fram borren eller hammaren... :nailbiting:
 

Isodor

Audemars
Kvällen innan brukar man ju vara rätt aktiv med handleden. Sen när man vaknar har ju allt blod åkt ner till dronken under natten.
 

Amme

Cartier
Märkligt, själv ligger jag alltid mellan 2 länkar/microjusteringar. Men oftast är klockan för stor på morgonen och för tight på kvällen :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Det är så jag brukar ha det oxå..
Den trillar runt på armen när man precis vaknat och timme senare börjar den sitta bra.

Hängde på en halvlänk till, får se hur den passar imorgon då!! Kanske får öka en halvlänk om dagen nu. :)
 
Topp