• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som inte borde varit...

Sitter idag med en klocka på armen som jag på sin höjd burit kanske fem gånger senaste två åren och som jag har lika dåligt samvete över varje gång jag ser den där lite ledsen i klocklådan.

Alla har vi nog gjort förhastade köp någon gång. Mitt värsta köp är en Tonino Lamborghini för den nätta summan av 1250 dollar. Har gjort många klantiga köp i mitt liv men detta slår nog de flesta av dem.

Fem minuter efter att jag och min bror lämnade butiken i Miami började jag googla märket och insåg att det mer eller mindre var skit. Ända skälen till att jag behållt den är att 1. Ingen vill köpa den. 2. Jag vill plåga mig själv lite och påminna mig själv om att man ska tänka över vad man köper.

En liten bild på härligheten kanske skulle passa också....

a2y8ygyz.jpg


Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp?

Ha en underbar dag,
Anders
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Shit, den var inte grann!

Jag själv var mycket, mycket nära att köpa en quartzklocka av märket MOMO ( Bilracing relaterat).
När jag var i Italien för några år sedan. Superslick med integrerat gummi för ca 4K.
Den hade nog också blivit ett lådlik.
/j
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är så mycket bättre att göra research innan ett inköp än efter man slagit till...fast i det här fallet räcker det med att bara se klockeländet :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lite roligt är ju att den har ganska mycket av Lamborginis formgivning (och materialval). IBilen ganska häftigt, klockan tyvärr kanske inte lika fräck... Gissar dock på att unga tonårspojkar skulle uppskatta designen, den har ju något av transformer över sig, tycker mig tom se ett robotansikte i urtavlan med subdialsen som ögon! :D
Modigt av dig att outa dig så här!
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
AAAHHH WTF! :hungover:
Hur kom du ens på tanken att lägga så pass mycket cash på en klocka som du inte vet något om, och som dessutom ser ut sådär?
Den ser väldigt plastig ut.. hur känns "kvalitén"?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Aj! Hur tänkte du? ;)
Den är nog som du skriver lite svårsåld, särskilt här.
Lägger du ut den på nätet får du nog den såld till någon "jeppe" men inte i närheten av det du gav.
Gör dig av med den, glöm och gå vidare i livet.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej!

Snacka om ett dåligt köp! :) Men kul att du delar med dig av dina lärdomar! :)

Jag har ett köp som jag egentligen inte ångrar och som inte var i närheten lika dyrt som ditt lilla snedsteg, men som i efterhand visade sig vara rätt värdelöst ändå.

Närmare bestämt en Suunto pulsklocka. Jag trodde att den skulle få mig att börja träna... Men inte ens en klocka kunde få mig att börja göra det... ;)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Inte för att vara taskig nu men måste dela med mig.
En polare på jobbet visade mig nån app där man kan göra riktiga "dealer" på varor under ett dygn typ...
Där reade de ut just Tonino Lamborghini. Min kompis undrade om det inte var ett rikigt klipp nu när de var nedsatt från typ 20k+ till 5-6k. Jag skakade lite diskret sakta på huvudet leendes och gick tillbaka till mitt skrivbord.

Men man ska ju aldrig säga aldrig, kanske blir dyngpoppis om 5 år..
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Sitter idag med en klocka på armen som jag på sin höjd burit kanske fem gånger senaste två åren och som jag har lika dåligt samvete över varje gång jag ser den där lite ledsen i klocklådan.

Alla har vi nog gjort förhastade köp någon gång. Mitt värsta köp är en Tonino Lamborghini för den nätta summan av 1250 dollar. Har gjort många klantiga köp i mitt liv men detta slår nog de flesta av dem.

Fem minuter efter att jag och min bror lämnade butiken i Miami började jag googla märket och insåg att det mer eller mindre var skit. Ända skälen till att jag behållt den är att 1. Ingen vill köpa den. 2. Jag vill plåga mig själv lite och påminna mig själv om att man ska tänka över vad man köper.

En liten bild på härligheten kanske skulle passa också....

a2y8ygyz.jpg


Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp?

Ha en underbar dag,
Anders


:wtf:

Tack för att du erkänner! Känns bra att snacka om det, va´...
Jo du, den var inte grann den, men som sagt; lite Lambo design är det ju på den, så jag kan förstå lockelsen i stunden. Antar att ni inte var 100% nyktra heller...

Spara den tills du får en son & han fyller 10, då kommer han uppskatta den! :cool:
 

meo_swe

Audemars
Den där tingesten var faktiskt ful. På riktigt.
Men visst känns det bättre nu när du fått prata av dig. Det är lite som paddjakt. Det är kul för stunden, men sen när man vaknar bakfull så undrar man hur i hela friden man tänkte...
 

Dr Stein

Cartier
Själv köpte jag denna 50mm stora modepjäs som min tredje klocka i livet (klocka nummer 1 var en grym seiko, klocka nr 2 en Armani som kraschade ihop efter ett par månader och byttes mot denna). Den kostade 4000 kr, användes inledningsvis frekvent, men man tröttnade förstås snabbt. En bidragande orsak var att nånting på armbandet hade lossnat vid fästet, så den skramlade rejält. Såldes för 500 kr på loppis. Kan tycka att den var lite cool ändå, men hade helt klart haft större behållning av någon annan klocka för det priset...
image.jpg
 
Har en vit g-shock liggandes i lådan som jag impulsköpte 5min innan gaten skulle stänga en sen natt på en flygplats i fjärran öst..

Tack för att jag fick dela med mig.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Att tukta sig är inte lätt, starkt att du delar med dig av ditt köp, för den var inte vacker.
Tror jag har någon Triwa förpassad till evigt limbo aka skolåda.:oops:
 
Haha, ja, var inte helt nykter, för mycket pengar på fickan och fick för mig att det där var nog bra. Detta var alltså innan jag fick mitt stora klockintressw. Nu sportar jag mest Omega, Oris, Tag Heuer och en och annan U-boat. Kan nog tänka mig att en del tycker U-boat är värre än Tonino Lamborghini men vafan, jag gillar dem. Skönt är iaf att jag fått betydligt bättre smak sedan dess.

Vad det gäller känslan i denna klocka så kan jag säga att den ändå känns rätt gedigen men den har inte någon själ. De flesta klockor har ändå något som talar för dem. Denna känns bara död om ni förstår vad jag menar.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

UNO

Panerai
Kompisens farsa ångrade sin TT Daytona,
Han jobbar i rättsväsendet så min kompis fick en kul julklapp om än inte h e l t ny, att sälja vidare fanns inte på pappans planet mht familjenamn etc.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
äh, vafan... you win some, you loose some. Klockan är ju vad den är och du tyckte den var fräck när du köpte den. Värre att loosa en massa pengar på något som inte är vad man trodde att det var.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Och i nyktert tillstånd :rolleyes: Men tack för en rolig historia och dagens skratt. Måste även säga att det var modigt av dig att våga erkänna.
 
Topp