• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som inte borde varit...

jbbs

Omega
Köpte en Fossil quartz för 1500 kr, den användes mycket innan jag upptäckte klocksnack, nu skäms jag över den...
 

Maro

Audemars
Bra att få en liten örfil varje gång man öppnar lådan, men lite surt att ha den kvar ändå! Skänk den!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Sitter idag med en klocka på armen som jag på sin höjd burit kanske fem gånger senaste två åren och som jag har lika dåligt samvete över varje gång jag ser den där lite ledsen i klocklådan.

Alla har vi nog gjort förhastade köp någon gång. Mitt värsta köp är en Tonino Lamborghini för den nätta summan av 1250 dollar. Har gjort många klantiga köp i mitt liv men detta slår nog de flesta av dem.

Fem minuter efter att jag och min bror lämnade butiken i Miami började jag googla märket och insåg att det mer eller mindre var skit. Ända skälen till att jag behållt den är att 1. Ingen vill köpa den. 2. Jag vill plåga mig själv lite och påminna mig själv om att man ska tänka över vad man köper.

En liten bild på härligheten kanske skulle passa också....

a2y8ygyz.jpg


Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp?

Ha en underbar dag,
Anders
Haha! En underbar keeper med det resonemanget. :)

Kan inte på långa vägar bjussa igen...

Mvh A
 
Jag och brorsan var i staterna och tänkte vi skulle shoppa lite efter att vi hade käkat lite lunch och var lite småfulla. Tyckte nog den var häftig första minuterna men visste ingenting om klockor då vilket säger en del. Lol Nu är samlingen lite roligare iaf.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

escargo

Omega
Sitter idag med en klocka på armen som jag på sin höjd burit kanske fem gånger senaste två åren och som jag har lika dåligt samvete över varje gång jag ser den där lite ledsen i klocklådan.

Alla har vi nog gjort förhastade köp någon gång. Mitt värsta köp är en Tonino Lamborghini för den nätta summan av 1250 dollar. Har gjort många klantiga köp i mitt liv men detta slår nog de flesta av dem.

Fem minuter efter att jag och min bror lämnade butiken i Miami började jag googla märket och insåg att det mer eller mindre var skit. Ända skälen till att jag behållt den är att 1. Ingen vill köpa den. 2. Jag vill plåga mig själv lite och påminna mig själv om att man ska tänka över vad man köper.

En liten bild på härligheten kanske skulle passa också....

a2y8ygyz.jpg


Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp?

Ha en underbar dag,
Anders


Tavlan ser ut som en man med långt hår och stora solglasögon med ett trimmat bockskägg. (Där minut och timm visarna är glasögonen).
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Otroligt ful, hade inte tagit emot den gratis. Var du full när du köpte den? Kul att du delar med dig av storyn, då kanske någon annan inte gör om samma misstag att impuls köpa något utan eftertanke.
 

escargo

Omega
Tycker för övrigt att många är riktigt dryga och underhanded i sina kommentarer till orginalposten. Är helt ny och tycker inte den stilen märks av här annars. Trista ni är.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Tycker för övrigt att många är riktigt dryga och underhanded i sina kommentarer till orginalposten. Är helt ny och tycker inte den stilen märks av här annars. Trista ni är.
Det är inget illa menat mot TS, han själv skriver ju
"Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp? "
Vilket jag ser som glimten i ögat.

Du kommer märka att det är riktig bra och hjälpsam stämning här på KS.
 

escargo

Omega
Det är inget illa menat mot TS, han själv skriver ju
"Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp? "
Vilket jag ser som glimten i ögat.

Du kommer märka att det är riktig bra och hjälpsam stämning här på KS.


Håller med, dock tycker jag det finns en och annan post som faller helt faller utanför vad som är glimten i ögat.
 

SenorE

Omega
Köpte en Titus Calypsomatic som jag ångrar lite på ebay i somras. Inget fel på modellen i sig, men klockan blev dyrare än väntat i och med frakt och tull på USA, och det verkar vara omöjligt att få tag på en bezel (saknade bezel) till den. Två tusenlappar jag aldrig ser igen, läropengar antar jag...
 
Köpte en Titus Calypsomatic som jag ångrar lite på ebay i somras. Inget fel på modellen i sig, men klockan blev dyrare än väntat i och med frakt och tull på USA, och det verkar vara omöjligt att få tag på en bezel (saknade bezel) till den. Två tusenlappar jag aldrig ser igen, läropengar antar jag...
Var glad att det bara var två tusen.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 

Hugii

Audemars
Sitter idag med en klocka på armen som jag på sin höjd burit kanske fem gånger senaste två åren och som jag har lika dåligt samvete över varje gång jag ser den där lite ledsen i klocklådan.

Alla har vi nog gjort förhastade köp någon gång. Mitt värsta köp är en Tonino Lamborghini för den nätta summan av 1250 dollar. Har gjort många klantiga köp i mitt liv men detta slår nog de flesta av dem.

Fem minuter efter att jag och min bror lämnade butiken i Miami började jag googla märket och insåg att det mer eller mindre var skit. Ända skälen till att jag behållt den är att 1. Ingen vill köpa den. 2. Jag vill plåga mig själv lite och påminna mig själv om att man ska tänka över vad man köper.

En liten bild på härligheten kanske skulle passa också....

a2y8ygyz.jpg


Någon annan som har ett klockköp som ni ångrar och undrar hur ni tänkte? Kom ut ur garderoben nu och berätta för oss andra. Kanske kan vi starta en stödgrupp?

Ha en underbar dag,
Anders



Hur snabbt går den 0-100? :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Misstänker att klockan kommer mer tillrätta om man hämtar ut en fabriksny lambo och samtidigt får klockan.:)
 
Topp