• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som inte får någon handledstid!

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Den här tråden är till för att hylla era gamla trotjänare som på senare tid har förpassats från handleden till mörka skrymslen och boxar!

Så fram med en bild på nuvarande bästisen och stackaren som blev utbytt

Kanske sätter tråden igång en ännu större andrahandsmarknad på forumet också när alla får se vad ni sitter och lurar på:)

Min bästis:
4A5EA2E5-7E48-4455-8D05-39602522DB23-944-000000C604BA1B11_zpsaa6ee5de.jpg


Den glömda:
6b7f028cf988c2967afbd3cb70aa0d0a_zps95778ab0.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tror det kan bli en rolig tråd att följa!
Jag vet inte varför men sedan ett år tillbaka har jag helt fastnat för de lite "tooligare" klockorna och givetvis vintage Heuer.
De som samlar damm just nu har säkert folk åsikter på, hur jag kan låta en Casio gå före.. haha..

Favoriten:
u97Pg8Y.jpg


Dammsamlarna (lånade bilder då jag inte har några bra på dessa, återkommer med nya i säljtråd istället):
iznGwcr.jpg

zJaDUNt.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tror det kan bli en rolig tråd att följa!
Jag vet inte varför men sedan ett år tillbaka har jag helt fastnat för de lite "tooligare" klockorna och givetvis vintage Heuer.
De som samlar damm just nu har säkert folk åsikter på, hur jag kan låta en Casio gå före.. haha..

Favoriten:
u97Pg8Y.jpg


Dammsamlarna (lånade bilder då jag inte har några bra på dessa, återkommer med nya i säljtråd istället):
iznGwcr.jpg

zJaDUNt.jpg

Se där! Rolig och oväntad tvist på tråden i första svaret:) fina klockor!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bra idé, då jag har allvarliga funderingar på lite rotation.

Bästisen sedan mitten av nittiotalet (inte en chans att den kommer att annonseras). Här i sällskap av alternativa outfits:

travellerkit2_sm.jpg


Och så den här, som jag klämde på när jag var i bankfacket i förra veckan. Har inte fått många dagar på handleden sedan inköp... Men jag gillar den verkligen... Just nu är jag väldigt nära att lägga ut den till försäljning... eller byta den mot något:

TudorChronoSilverCloseUp_2.jpg


A
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Bra idé, då jag har allvarliga funderingar på lite rotation.

Bästisen sedan mitten av nittiotalet (inte en chans att den kommer att annonseras). Här i sällskap av alternativa outfits:

travellerkit2_sm.jpg


Och så den här, som jag klämde på när jag var i bankfacket i förra veckan. Har inte fått många dagar på handleden sedan inköp... Men jag gillar den verkligen... Just nu är jag väldigt nära att lägga ut den till försäljning... eller byta den mot något:

TudorChronoSilverCloseUp_2.jpg


A

Ah den tudorn! Skulle hugga gärna huggit på den men här vankas det bröllop så inte många slantar som trillar in på klockkontot.....
 

Frele

Cartier
wvkZBgh.jpg


Först ut är denna som har legat ett par veckor nu. Känner dock att en beater kan vara bra att ha så den får stanna ett tag till.

6GkLdtU.jpg

Näst på tur är denna Aqua Terra som också ligger ute till försäljning.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
har aldrig förstått poängen med att äga saker man inte använder.....
Tror jag förstår vad du menar... jag äger aktier och fondandelar, men det enda jag gör med dem är att sälja dem då och då, bara för att köpa nya. Det enda man får är en massa siffror på något som kallas "depå". Va f-n ska man använda dem till? Siffrorna alltså? Det enda som händer är att de tycks öka (och ibland minska), så jag fortsätter väl tills jag kommer på vad det handlar om...

:p:D
 

Archie

Cartier
Tror jag förstår vad du menar... jag äger aktier och fondandelar, men det enda jag gör med dem är att sälja dem då och då, bara för att köpa nya. Det enda man får är en massa siffror på något som kallas "depå". Va f-n ska man använda dem till? Siffrorna alltså? Det enda som händer är att de tycks öka (och ibland minska), så jag fortsätter väl tills jag kommer på vad det handlar om...

:p:D


ja om man tror att man gör någon avkastning på sin gamla avdankade seamaster så kan man ju behålla den, men det tror jag inte är fallet för samtliga klockor här i tråden. Tvärtom tappar de i värde, och man hade varit smartare att sälja dom och investera något som ökar i värde istället
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
har aldrig förstått poängen med att äga saker man inte använder.....
Har svårt att se att du använder allt du har hemma :)
Sen har vi alla olika syn på saker och ting. Jag har klockor som jag aldrig har använt, men som jag heller inte kommer att sälja. Affektionsvärde t.ex. eller som sagt, något som ökar i värde :)

Men är det däremot någonting jag inte gillar eller för den delen använder, då säljs det också.
 

Archie

Cartier
Har svårt att se att du använder allt du har hemma :)
Sen har vi alla olika syn på saker och ting. Jag har klockor som jag aldrig har använt, men som jag heller inte kommer att sälja. Affektionsvärde t.ex. eller som sagt, något som ökar i värde :)

Men är det däremot någonting jag inte gillar eller för den delen använder, då säljs det också.


jo jag använder allt, fast vissa saker kanske med längre mellanrum typ endast en gång om året. men om jag är relativt säker på att jag även kommer använda det nästa år behåller jag det. allt jag inte använder och inte tror jag kommer behöva säljer jag i regel....
allt jag äger får plats i 4-5 banankartonger.... exkl kläder.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
jo jag använder allt, fast vissa saker kanske med längre mellanrum typ endast en gång om året. men om jag är relativt säker på att jag även kommer använda det nästa år behåller jag det. allt jag inte använder och inte tror jag kommer behöva säljer jag i regel....
allt jag äger får plats i 4-5 banankartonger.... exkl kläder.


Mycket klockor om det är 4-5 banankartonger ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fick tid igår men det är långt mellan gångerna.

Omega_PreBond3.jpg
Trevligt! Den förtjänar tid ute i solen, särskilt som den tycks ha fått ett eget namn, numera: "Pre-Bond Omega". Jag gillar modellen. Har haft en, men batteridriven. Din är fin och mindre vanlig, då automatverk inte värderades lika högt då den tillverkades. Sitter ju en stabil trotjänare på insidan, så jag antar att den tickar på fint. Har från tid till annan varit sugen på att skaffa en likadan. Inte bara av nostalgiska skäl, utan för att jag tycker att de är fina.

mvh A
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Brukar använda de flesta av mina klockor, men denna har förpassats till sin box längst in i byrålådan.

j2uVrEM.jpg



Främst utkonkurrerad av JLC Memovox och Rolex DJ.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Synd! borde kanske få en ny ägare som uppskattar den mer. :)

Helt rätt, byter gärna bort den mot rätt objekt, i dagsläget ligger box och papper i Sverige medan jag bor utomlands så efter nästa Sverige resa blir det ett mer seriöst försök att byta mot något nytt när jag kan erbjuda fullset :)
 
Topp