• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som NÄSTAN fått dig att bli OWG

Chrisse

Patek
2-Faktor
Nästan

IMG_0679.JPG
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Måste nog ändå säga att min speedmaster nästan fått min på fall. Kan ha den veckor i rad utan problem!
IMG_0025.JPG


Den tickar de allra flesta boxar:

Klassiker + historia
Passar på länk, läder, Nato, you name it
42 mm
kronograf
Allmänt awesome!

Vad som saknas är vattentäthet.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den har haft datum i 40 år vilket räcker för att räknas som klassiker. Eller är SMP som är ett senare jävla påfund ingen klassiker heller?
Glömde att det inte framgår så bra i text hur man menar något, det var en gliring med glimten i ögat. Den klassiska Submarinern är ju no date sen är såklart modellserien i sig en klassisk modellserie.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Finns det för övrigt någon klocka som sett identisk ut i mer än 15 år?
Speedmastern måste väl ha sett identisk ut i mer än 15 år. Men jag vågar inte uttala mig helt hundra i det, om någon minimal estetisk förändring skett över tiden.

Från 3570.50 fram till idag har väl ingen förändring skett öht?
 
Senast ändrad:
Min Snowflake puttade undan det mesta, allt för ofta... så den fick lämna :)






Är lite orolig att min Eterna kommer göra samma sak, men jag kanske är mogen för det nu...






"Jag har en snygg vattentålig klocka som jag gillar så mycket att jag hellre bär den hela tiden än att lägga pengar på andra klockor. Den måste säljas"

Bara klockpersoner alltså.....:D:p
 

Zalath

Panerai
Speedmastern måste väl ha sett identisk ut i mer än 15 år. Men jag vågar inte uttala mig helt hundra i det, om någon minimal estetisk förändring skett över tiden.

Från 3570.50 fram till idag har väl ingen förändring skett öht?
Länkändring, från vanliga stift till skruvar. Men det är ju så minimalt att ingen ändå skulle märka det. Bra kandidat annars!
 
Topp