• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som NÄSTAN fått dig att bli OWG

Airbus

Rolex
Friends Of KS
IMG_1166.JPG
Denna. Varje gång jag drar på mig den känns den bara så rätt.
 
Om man bortser från en G-Shock som alltid finns till:Trädgårdsarbete ( bor i hyresrätt ) , däckbyten ( har sommar/vinterdäck på förvaring ) , eh.... ( kommer inte på nåt )
Så har mina tre senaste varit/är OWG klockor. Bär aldrig kostym så dessa har funkat.
IMG_0449.JPG

16613
IMG_0710.JPG

005
IMG_0725.JPG

116660

Har inte "mage" eller de ekonomiska musklerna att ha något "dyrt" liggande i en låda.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
I dagsläget skulle det inte falla mig in att bli OWG men om jag skulle dra mig tillbaka från klockeriet någon gång så får det bli med Patek 5170G.
Diskret vitguld som fungerar lika bra till kostym som shorts och pike. Dessutom vet ingen vad det är så jag skulle våga ha den på mig även om det var en mörk kväll i city.
Och den är så vacker att det gör ont :)
Jag skulle antagligen fuska och ha en beater/bad klocka också. Tudor Black Bay röd skulle fungera utmärkt.
Här är min som numera är såld (då jag inte är OWG)
IMG_0800.JPG
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Troligtvis denna. Fattas tyvärr någon mm för att den ska vara fulländad.
/j
1234.jpg


Kan även tänka mig att köra 5167 om jag skulle bli tvungen.
IMG_4371.JPG


Annars en riktigt fet, krämig och fin (och tät) Submariner 1680 skulle kunna göra jobbet.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Många trådstarter numera som utvecklas från sin ursprungliga fråga till att folk bara postar bilder på klockor de gillar.

Frågeställningen är vilken klockan har nästan FÅTT dig att bli OWG. Inte vilken klocka du skulle kunna tänka dig att vara OWG med. Väsentlig skillnad, i alla fall för mig.. :)
 
Topp