• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan som NÄSTAN fått dig att bli OWG

Ha ha ha, kul tråd. Trodde aldrig att jag skulle kunna skriva här men det gick ju tydligen, även om topic låter som helt obegripligt
Med vänlig hälsning
Ola G

Denna har varit på min vänstra handled 95% av tiden sen 1,5år. Köpt ny av mig.

IMG_1285.JPG

IMG_1275.JPG

IMG_1276.JPG

I mitt fall är det denna, Omega SMP 300m Electric Blue Quartz. Passar på allt: länk, nato, läder, gummi. Beroende på band även till det mesta (möjligtvis inte frack). Som quartz tickar den på utan jidder med winders osv. Tillräckligt mycket premium så att det känns, men inte så dyr att man måste vara överdrivet rädd om den. Bär den 90 procent a tiden trots att klocklådan även rymmer en del annat.
Vilken är din nästan-OWG-klocka?
upload_2016-10-4_12-32-5.png

Den är fin den där. Finns den fortfarande i samlingen? :)

Rolex 16613 Submariner. Köpte den på Kaplans tidigare i år, och har i princip burit den varje minut sedan dess. Brukar normalt sett rotera, men det är något med denna som gör att de andra inte är lika intressanta längre.:D
Antar att jag behöver köpa något nytt för att bli av med nyförälskelsen:rolleyes:
BEB50A49-82A3-46BF-A8F5-59A70D32F826.jpeg

Min första var en SMP Bond som var ensam på armen. Följt av en 16710 coke som hängde i ett tag. Efter det var det en salig blandning av klockor och antal. Blev inte OWG igen förrän många år senare 2010 då jag köpte denna:
DA13C320-6D58-4295-9A52-4130CDAABA2F.jpeg

Hade den ett år innan jag behövde ha något att skifta med.
Sedan dess har det väl bara ramlat på. De ända som fått mig att tänka tanken igen är just ovan sub och rör en kort stund denna:
19A8A14A-68F5-4A52-92D2-5DF997DE8015.jpeg

Men det är nog bäst att varva med lite olika tror jag :) Iaf för min del.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp