• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan som NÄSTAN fått dig att bli OWG

Kermit med sort insert = nesten OWG...

37638051_280152322568510_2887702655667273728_n.jpg

Skulle nig aldrig kunna bli en owg, men visst finns det klockor jag aldrig skulle släppa. Dock endast på grund av affektionsvärdet.

Okej okej, jag fattar...
Sea-dweller.jpg

och en av de här är faktiskt min nu!

Denna, sen hade jag varit nöjd.... ett tag :)
Rolex-116600-Sea-Dweller-4000m-Baselworld-2014-via-Perpetuelle.jpg

image.jpg
Använder de andra sporadiskt...

Denna är jag typ owg med! Har några kostymare som åker på ibland men det sker mer och mer sällan!
IMG_2663.JPG

Om man bortser från en G-Shock som alltid finns till:Trädgårdsarbete ( bor i hyresrätt ) , däckbyten ( har sommar/vinterdäck på förvaring ) , eh.... ( kommer inte på nåt )
Så har mina tre senaste varit/är OWG klockor. Bär aldrig kostym så dessa har funkat.
IMG_0449.JPG

16613
IMG_0710.JPG

005
IMG_0725.JPG

116660

Har inte "mage" eller de ekonomiska musklerna att ha något "dyrt" liggande i en låda.

Denna har varit på min vänstra handled 95% av tiden sen 1,5år. Köpt ny av mig.

IMG_1285.JPG

IMG_1275.JPG

IMG_1276.JPG

Om jag bara fick behålla en i dagsläget så skulle det vara 16600. Storleken på pre-ceramic är perfekt för mig.

IMG_20181103_095935__01__01.jpg

Denna.. riktigt ankare!

IMG_20180622_130536.jpg

så brattar är inte lika accepterade i inkastar världen nuförtiden?
skämt å sido så är jag positiv till dom som är OWG med en bratte

breitling är ju så jävla rätt!:breitling::breitling::breitling::breitling::breitling:

Jag jobbar på vårdgolvet, egentligen går det helt emot min personlighet att bry mig om vad någon har att säga (livet är för kort) men jag har just bytt arbetsplats och vill inte sparka upp dörren med en guldig klocka.

Förmodligen vet de flesta av mina nya kollegor inte ens vad Breitling är. Så länge man inte bär en Rolex bör det vara lugnt :happyhappy:. Kör cocktail time ett tag till men snart kommer bratten åka på!!

Nä, jag vet inte riktigt.
Det skulle vara en slitstark klocka med kul tavla, skön länk och som passar till alla möjliga dresscodes. Datumvisning, kanske GMT och skruvad krona för extra skydd. Framför allt en klocka som man blir glad av och som samtidigt flyger lite under radarn (läs: inte Rolex) och kan bäras jämt. Jag hör av mig när jag hittat en sån.

Jag söker ständigt efter min OWG-klocka. Klockan som kommer vara med på alla resor, foton, äventyr och livshändelser som kommer sitta på min handled; ärrad, solblekt och ful; när jag är döende vid enligt nuvarande statistik 87,8 års ålder.

Vettefan vad det är dock....

Nä, jag vet inte riktigt.
Det skulle vara en slitstark klocka med kul tavla, skön länk och som passar till alla möjliga dresscodes. Datumvisning, kanske GMT och skruvad krona för extra skydd. Framför allt en klocka som man blir glad av och som samtidigt flyger lite under radarn (läs: inte Rolex) och kan bäras jämt. Jag hör av mig när jag hittat en sån.
Bifogar bild på den klockan :) Edit: men jag varken är eller har planer på att bli OWG.
22ED6914-F943-4792-9AB6-82A675E0E65D.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp