• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockan stannade

Har en gammal Omega Seamaster som har tickat på bra i de ca 10 år som jag har haft den. Nu har den plötsligt stannat. Faktum är att man inte ens kan ställa tiden på den. Visarna rör sig inte när jag skruvar på kronan. Någon som vet vad som kan ha hänt och om det är dyrt att reparera klockan?
IMG_5910.JPG

Har en gammal Omega Seamaster som har tickat på bra i de ca 10 år som jag har haft den. Nu har den plötsligt stannat. Faktum är att man inte ens kan ställa tiden på den. Visarna rör sig inte när jag skruvar på kronan. Någon som vet vad som kan ha hänt och om det är dyrt att reparera klockan?
IMG_5910.JPG

Det bästa tror jag är att visa den för en urmakare, eller än bättre flera, och fråga så är chansen störst att få veta både vad som hänt och vad det kan kosta att åtgärda.

IMG_5910.JPG
Det låter som att det är dags för en service då det var ett tag sedan sist. Kan vara så enkelt som att oljorna har tappat sin egenskap efter alla dessa år och behöver bara en rengöring och oljas om.

Tillbaka
Topp