• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockannonser - ej privata

ZWG Vader

Basic
Har inte sett eller hittat någon tråd för annonser. Om det finns får admin gärna slå ihop. Först ut från SvD perfect guide nr 3 2018-02-03. Omega laddar upp för OS med en seamaster planet ocean Pyeongchang 2018 edition.

2E7186DB-5B1B-4623-BA2D-6D7F19881203.jpeg

Didier Défago när han vann störtloppet i OS i Vancouver 2010. Färgglad bild, lite skumt med åkaren på skylten bara.
Det jag är mest fundersam över är att ha en dykarklocka på ett vinter-OS, vakdykning som ny OS-gren?
Men samtidigt, det är en snygg klocka.

IMG_2078.jpg

Ååååh vad jag skulle velat vara med när det bestämdes om denna annons. Kanske gick det till så här:

- Ok, vi ska ha en annons för Tudor Pelagos, några förslag?
- Vi skulle kunna ta en bild på en klocka, frilägga den och lägga en grå bakgrund med en röd ruta som kontrast.
- Ja, och så kan vi ha en hashtag som är lite ungdomligt.
- Men borde vi inte ha något med Lady Gaga, vi har ju trots allt signat henne?
- Näää, en grå bakgrund, frilagd klocka, vi kan lägga till en skugga under och så den röda rutan med hashtagen, lysande, så kör vi.

King nr 10 oktober 2017

Senast ändrad:
Patek Philippe 5205G - You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation.
SvD Perfect Guide 17 februari 2018 nr 5.
Nu är ju inte jag målgruppen och med en så bra slogan är det svårt att ha åsikter, eller nej, det är det inte. Tänker att det är lite utvecklingsfientligt, att det inte kommer att ske någon utveckling och därför går att ha samma saker nu som om hundra år. Ska jag bli arg om mitt barnbarns barn inte vill bära min gamla klocka?
Första träffen på googlesökning gav en artikel om annonskampanjen: https://www.forbes.com/sites/robert...r-actually-own-a-patek-philippe/#2f856cb8475b
IMG_2195.jpg

Patek Philippe 5205G - You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation.
SvD Perfect Guide 17 februari 2018 nr 5.
Nu är ju inte jag målgruppen och med en så bra slogan är det svårt att ha åsikter, eller nej, det är det inte. Tänker att det är lite utvecklingsfientligt, att det inte kommer att ske någon utveckling och därför går att ha samma saker nu som om hundra år. Ska jag bli arg om mitt barnbarns barn inte vill bära min gamla klocka?
Första träffen på googlesökning gav en artikel om annonskampanjen: https://www.forbes.com/sites/robert...r-actually-own-a-patek-philippe/#2f856cb8475b
IMG_2195.jpg
Hade fan sålt ungen om den inte ville ha och använda en gammal 5205G.

Jag var och fikade på en mysig kafé på landsbygden. Massa små hus/lådor som man kunde gå in och titta osv…

I ”kamelhuset” hittade jag en klassisk annons om svalan. Något som en klockentusiast gläds åt.

Kaféet heter Flättinge kafé.

IMG_4312.jpeg

IMG_4314.jpeg

Tillbaka
Topp