• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockarmband från filmen Hajen

Omega Man

Basic
Undrar om någon vet om det finns klockarband i stil med det Richard Dreyfuss har i filmen Hajen? Hade tänkt sätta det på min SKX007 vilken har en luggbredd på 22mm.
Vet att klockan han har är en Alsta Nautoscaph men tror att en sådan länk skulle passa ypperligt på en Seiko-dykare också. Allra snyggast hade nog varit att sätta den på en Seiko PADI.

Watch_Social_1509986318.jpg


Jaws-Unidentified2.jpg


Jaws-Unidentified1.jpg

pgfdefault.jpg
 
Trådbump! Var det någon som såg Hajen på TV3 igår? Det gjorde jag och då funderade jag så klart på klockan som syntes i flera scener. Som vanligt på forumet så var det redan någon annan som rett ut frågeställningen. Alsta Nauthoscape var svaret och en snabb googling visar att det faktiskt nyligen släppts en reissue på modellen, dessutom med en haj på boettlocket.
 

Öbo

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Trådbump! Var det någon som såg Hajen på TV3 igår? Det gjorde jag och då funderade jag så klart på klockan som syntes i flera scener. Som vanligt på forumet så var det redan någon annan som rett ut frågeställningen. Alsta Nauthoscape var svaret och en snabb googling visar att det faktiskt nyligen släppts en reissue på modellen, dessutom med en haj på boettlocket.
Hehe, jag såg också Hajen igår och funderade på vad han hade på armen! :)
 
Topp