• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockartikel i The Economist

Untitled

Omega
Tack för länken. Synd bara att mupparna i kommentarsfältet kommer med trötta inlägg om att man likaväl kan kolla tiden på mobilen. Snark.
 

Knight

Cartier
En av kommentatörerna sa det ganska bra:

"The typical consumers electronic watch is pretty much disposable and maintenance free nowadays, so it does it's job cheaply and reliably, but life is more than being just about "cheap" and "reliable"."

Men att de flesta människor har samma tankekapacitet som en åsna visste vi redan. Man måste inte hålla med om att pengar spenderade på mekaniska ur är pengar väl spenderade, men om man inte kan greppa att det (på fler än ett sätt) kan finnas ett värde i detta hos vissa människor så har man mycket kvar att lära om livet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var ju lite kul. Du kunde ju skrivit att det handlade om Sisten 51. Känner mig lite lurad, fast på ett bra sätt. :D

Men att de skriver om hi beat och silikon i kombination känns ju löjligt när Sistem 51 är lo beat(?).
 

DrDre

Patek
Var ju lite kul. Du kunde ju skrivit att det handlade om Sisten 51. Känner mig lite lurad, fast på ett bra sätt. :D

Men att de skriver om hi beat och silikon i kombination känns ju löjligt när Sistem 51 är lo beat(?).

Temat för artikeln är att diskutera hightech trender, så jag uppfattar det snarast som att man behandlar två olika ämnen (kisel och swatch 51).
 
Topp