• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockband Stockholm

Hej. Har alltid letat Klockband på nätet och faktiskt inte ens funderat på om man kan köpa det i butik. Tips på butiker som säljer klockband till rimliga priser i Stockholms innerstad? Letar efter perlon, canvas eller nato främst. Tack!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vet att Erikson Urhandel hade lite perlons inne senast jag passerade där. Pröva! Om inte annat, så får du ett gott samtal med dem trevliga personalen där eller rent av Richard!
 
Verktyg för att byta klockarmband, vart kan man hitta det i Stockholm? Och vad heter ett sådant verktyg ens? Har försökt googla men vet faktiskt inte vad det heter.
 

limbotimbo

Cartier
Kom på att Kjell och kompany säljer ett litet klockvertygskitt, ingen super kvalite men det medföljer ett gäng bandstiftsverktyg, mejslar, boettöppnare samt verktyg för att korta/hålla fast länk.
 

Hawk100

Rolex
Blev affär hos Erikson i Sumpan.
Bra och trevlig service......
image.jpeg
 

Andyrew

Cartier
Alla butiker har hirsch i princip, hagströms ur på odenplan, alla stjärnurmakare osv. Bandbytarverktyg kan du köpa för kaffepengar på cheapestnatostraps, likaså fräscha natoband.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Bumpettibump....

Någon som kan tipsa om fysisk butik i Stockholm som kan tänkas ha ett perlon/nato i samma båa färg som tavlan på min GP 7000?
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte varför bilden inte kom med i posten ovan så provar igen...

Någon som kan tipsa om fysisk butik i Stockholm som kan tänkas ha ett perlon/nato i samma båa färg som tavlan på min GP 7000?

20170118_200143_Richtone(HDR).jpg
 
Topp