• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbox från tyska Sacher? Någon som testat?

Putteman

Cartier
Jag tänker att jag ska köpa mig en box för 5-6 klockor, och kan inte riktigt bestämma vilken nivå jag ska lägga mig på. Känns dumt att spendera onödigt mycket på en box, men gillar samtidigt att den ser och känns schyst såklart.

Jag googlar runt en massa och hittade tyska Sacher. Nästan allt på deras sida är handgjort i Tyskland, företaget stoltserar med att dom har varit igång sedan 1846 osv. Ser genuint och trevligt ut. Och en helt ok prisnivå till det.


Har någon testat Sacher och har nåt att säga om dom?

Efter oändligt googlande så står nog mitt val mellan Sacher i äkta läder eller en enkel box från Önska tror jag.


Andra trevliga alternativ som ni kan rekommendera i prisklassen upp till 1000-1500:-? För 5-6 klockor, svart, gärna skinn men trä kan funka. Har inte bestämt mig för om jag vill ha glas i locket eller inte.

Tack
 
Topp